Στρατηγικό μάνατζμεντ: μελέτη περίπτωσης: τράπεζα Eurobank EFG
Master Thesis
Συγγραφέας
Παπαγεωργίου, Αγγελική - Μαρία Γ.
Ημερομηνία
2015-01-19Επιβλέπων
Γεωργόπουλος, ΝικόλαοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Eurobank EFG ; Τραπεζικό μάνατζμεντ ; Στρατηγικός σχεδιασμός ; Τράπεζες και τραπεζικές εργασίες -- Διοίκηση και οργάνωσηΠερίληψη
Οι διεθνείς οικονομικές εξελίξεις έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια ιδιαίτερα σημαντικές και απρόσμενες. Ο τραπεζικός κλάδος έχει κατορθώσει να αποτελεί έναν σημαντικό κλάδο για την οικονομία και οι αλλαγές και οι εξελίξεις τον επηρεάζουν άμεσα και ποικιλοτρόπως. Επομένως, η χρηματοπιστωτική σταθερότητα αποτελεί το επίκεντρο όλων των προσπαθειών για την ομαλή ροή του χρήματος και των δανειακών κεφαλαίων. Επίσης, το έντονο ανταγωνιστικό περιβάλλον και η αύξηση του κόστους προσέλκυσης νέων πελατών έχει φέρει στο επίκεντρο της φιλοσοφίας των ελληνικών τραπεζών τον πελάτη προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετάται ο τραπεζικός κλάδος με βάση το στρατηγικό μάνατζμεντ. Αποτελείται από έξι κεφάλαια η συγκεκριμένη διπλωματική. Πιο συγκεκριμένα, στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μία ανάλυση του στρατηγικού μάνατζμεντ με τη σημασία και τον ορισμό του. Αναφέρεται ,επίσης, το υπόδειγμα του στρατηγικού μάνατζμεντ το οποίο περιλαμβάνει την ανίχνευση του περιβάλλοντος, τη διαμόρφωση στρατηγικής, την υλοποίηση της στρατηγικής και την αξιολόγηση και τον έλεγχο της εξεταζόμενης κάθε φορά στρατηγικής. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύεται η διαμόρφωση της στρατηγικής και η υλοποίηση της. Συγκεκριμένα, αναφερόμαστε στο εξωτερικό περιβάλλον και στο εσωτερικό της εξεταζόμενης επιχείρησης και στις στρατηγικές που επιλέγουμε να εφαρμόσουμε ανά κατηγορία. (όσον αφορά στην επιχειρηματική στρατηγική, στην επιχειρησιακή στρατηγική και στη λειτουργική στρατηγική). Στο τρίτο κεφάλαιο εμπεριέχεται η μελέτη περίπτωσης στην οποία επιλέγεται η τράπεζα Eurobank για την οποία γίνεται αναλυτική περιγραφή και παρουσίαση της στρατηγικής της, με τη βοήθεια των τεχνικών ανάλυσης του στρατηγικού μάνατζμεντ. Συγκεκριμένα, γίνεται αναφορά σε ιστορικά στοιχεία, στην εταιρική κοινωνική ευθύνη και στο όραμα και στην αποστολή της. Στο τέταρτο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος της τράπεζας Eurobank με τη βοήθεια της ανάλυσης PESTκαι PORTER. Στο πέμπτο κεφάλαιο αναλύεται το εσωτερικό περιβάλλον της εξεταζόμενης τράπεζας. Πιο αναλυτικά, παρατίθεται η βασική οργανωτική της δομή, το ανθρώπινο δυναμικό της, τα πληροφοριακά συστήματα της και η χρηματοοικονομική της ανάλυση. Στο έκτο κεφάλαιο και τελευταίο γίνεται αναφορά στην SWOT ανάλυση και γίνεται ανάλυση της στρατηγικής σε επιχειρησιακό και επιχειρηματικό επίπεδο. Ταυτόχρονα, παρουσιάζονται και οι ενέργειες που κάνει το εξεταζόμενο πιστωτικό ίδρυμα σχετικά με την εξυπηρέτηση της πελατείας και τη λειτουργικότητα των πληροφοριακών συστημάτων της. Τέλος, εξάγονται τα συμπεράσματα για τη συνολική εικόνα της τράπεζας Eurobank στον τραπεζικό κλάδο.