Ανάπτυξη e-portfolio με τη μέθοδο της αυτοκατευθυνόμενης μάθησης (self-directed learning)
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Portfolios in education ; Portfolio management ; Electronic portfolios ; Εκπαίδευση -- Αξιολόγηση ; Εκπαιδευτική τεχνολογία ; Εκπαίδευση, ΑνώτατηΠερίληψη
Η ηλεκτρονική μάθηση (e-learning) αποτελεί μια ταχέως αναπτυσσόμενη περιοχή της εκπαίδευσης, προσελκύοντας μεγάλο μέρος της επιστημονικής έρευνας. Παρόλα αυτά όμως δεν είναι ευρέως γνωστή στην επιστημονική κοινότητα η επίδραση ένα online μαθήματος βασισμένο στην αυτοκατευθυνόμενη μάθηση (Self-Directed Learning) για την ανάπτυξη δεξιοτήτων σε ενήλικες εκπαιδευόμενους. Παράλληλα δεν υπάρχουν στοιχεία της αποτελεσματικότητας ενός διαδικτυακού περιβάλλοντος για τον εμπλουτισμό των διαπολιτισμικών ικανοτήτων (intercultural competence) ενηλίκων εκπαιδευόμενων. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, η μεταπτυχιακή αυτή εργασία αποσκοπεί να παρέχει μια σαφή και πλήρη εικόνα της αποτελεσματικότητας στην υποστήριξη εκπαιδευόμενων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που προσανατολίζονται στην συνέχιση των σπουδών τους σε ξένο εκπαιδευτικό ίδρυμα (student mobility) και στην ανάγκη διαπίστωσης του επίπεδου γνώσης της ξένης γλώσσας της χώρας προορισμού τους και του επίπεδου των διαπολιτισμικών ικανοτήτων τους, μέσω ενός e-portfolio σχεδιασμένο σε μια Web 2.0 εφαρμογή και βασισμένο στην αυτοκατευθυνόμενη μάθηση (Self-Directed Learning). Ακόμα γίνεται μια προσπάθεια να συνδεθεί το e-portfolio με το επιστημονικό πεδίο της Πληροφορικής ως γνωστικό αντικείμενο και για το λόγο αυτό γίνεται εκτενή αναφορά στην υποστήριξη ενός e-portfolio βασισμένο στην αυτοκατευθυνόμενη μάθηση (Self-Directed Learning) στην εκμάθηση του σχεδιασμού ιστοσελίδων (Web Design). Έτσι η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στην υλοποίηση ενός e-portfolio σε μια Web 2.0 εφαρμογή και συγκεκριμένα στην πλατφόρμα Word Press ενορχηστρωμένο με την εκπαιδευτική μέθοδο της αυτοκατευθυνόμενης μάθησης (Self-Directed Learning), ώστε να αναπτυχθούν δεξιότητες από εκπαιδευόμενους στον σχεδιασμό ιστοσελίδων αλλά και να αναλυθεί η υποστήριξη ενός e-portfolio, με αυτά τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, σε φοιτητές που αποσκοπούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε κάποιο ξένο εκπαιδευτικό ίδρυμα και χρειάζεται να διασαφηνίσουν το επίπεδο της γλωσσικής τους επάρκειας στην αγγλική γλωσσά αλλά και το επίπεδο των διαπολιτισμικών δεξιοτήτων τους (intercultural competence), μιας και όλα αυτά αποτελούν σημαντικές δεξιότητες σήμερα. Προς αυτή την κατεύθυνση ακολουθήθηκε ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της παρούσας μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας.