Η συμβολή του λογισμικού Monopoly στην ανταγωνιστικότητα των εστιατορίων: "The food project: Monopoly"
Master Thesis
Συγγραφέας
Σταυρόπουλος, Νικόλαος Θ.
Ημερομηνία
2014-11-18Επιβλέπων
Θεμιστοκλέους, ΜαρίνοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εστιατόρια, ταβέρνες, κλπ. -- Διοίκηση και οργάνωση ; Ανταγωνισμός επιχειρήσεων ; Διαχείριση υπηρεσίας σίτισης ; Ηλεκτρονικοί υπολογιστές -- ΠρογράμματαΠερίληψη
Στην παρούσα διπλωματική εργασία, επιχειρείται η παρουσίαση ενός λογισμικού για την διαχείριση και διοίκηση καταστημάτων εστίασης. Σκοπός του λογισμικού είναι η αυτόματη παραγγελία άμεσα από τον πελάτη στην κουζίνα του καταστήματος, αλλά και η καταγραφή και αποθήκευση των παραγγελιών και η παρακολούθηση των χρόνων ετοιμασίας των παραγγελιών. Το όνομα του λογισμικού είναι monopoly και η ιδέα προέκυψε από το γνωστό στους περισσότερους παιχνίδι monopoly, καθώς ο σχεδιασμός του λογισμικού μοιάζει με το παιχνίδι. Η παρουσίαση ολοκληρώνεται μέσα σε 7 κεφάλαια. Κάθε κεφάλαιο ασχολείται με την ανάλυση κάποιου ερωτήματος. Κάθε κεφάλαιο ανοίγει με μια περιγραφή για το τι είχε αναφερθεί στο προηγούμενο και τι θα ακολουθήσει στη συνέχεια του κεφαλαίου και κλείνει με τα συμπεράσματα του κεφαλαίου, εκτός από το πρώτο το οποίο ανοίγει με μία εισαγωγή. Εκτενέστερα στο πρώτο κεφάλαιο αναλύεται το ερώτημα “πώς συμβάλουν τα λογισμικά συστήματα στην διαχείριση των εστιατορίων;”. Προσδιορίζεται ακριβώς το ερευνητικό πρόβλημα καθώς και ο σκοπός και οι αντικειμενικοί στόχοι της διπλωματικής εργασίας. Το δεύτερο κεφάλαιο ασχολείται με την ανάλυση του ερωτήματος “Γιατί είναι πρόβλημα ; ” πιο συγκεκριμένα γιατί η διαχείριση και διοίκηση των εστιατορίων αποτελεί πρόβλημα και ως συνέπεια, η χρήση του λογισμικού monopoly έρχεται να προτείνει και να βελτιώσει το πρόβλημα αυτό. Γίνεται μία ανασκόπηση βιβλιογραφίας και το κεφάλαιο κλείνει με το συμπέρασμα ότι η διαχείριση ενός εστιατορίου δεν εξαρτάται μόνο από το λογισμικό διαχείρισης αλλά και από τον τρόπο που θα κινηθεί η επιχείρηση εστιάζοντας στους στόχους της, αυτός είναι που θα καθορίσει την επιτυχία ή την αποτυχία. Το τρίτο κεφάλαιο αναλύει το ερώτημα “Ποιος είναι ο ρόλος του λογισμικού στη διαχείριση και διοίκηση των εστιατορίων ; ”. Εδώ προσδιορίζονται ο σκοπός και οι αντικειμενικοί στόχοι της επιχείρησης εστίασης και περιγράφεται η πρόταση του λογισμικού monopoly. Τέλος από τα συμπεράσματα κρατάμε ότι η τεχνολογία εξελίσσετε με αλματώδη βήματα και ο άνθρωπος ακολουθεί, η ζήτηση της αγοράς μεταβάλλεται σε όλους τους τομείς έτσι και ο τομέας της εστίασης δύναται να ακολουθήσει και οι επιχειρήσεις να είναι συμβατές με την ζήτηση της αγοράς και αυτή την δυνατότητα την προσφέρει το λογισμικό monopoly. Το τέταρτο κεφάλαιο ασχολείται με το “Πως θα υλοποιηθεί το λογισμικό σύστημα;”. Στο πέμπτο κεφάλαιο γίνεται η ανάλυση απαιτήσεων, περιγράφεται η διαδικασία που αυτοματοποιείτε, παρουσιάζετε η αρχιτεκτονική του συστήματος καθώς και το διάγραμμα περιπτώσεων χρήσης (Use Case Diagram) και το διάγραμμα κλάσεων (Class Diagram). Στο έκτο κεφάλαιο γίνεται ο σχεδιασμός , παρουσιάζεται η βάση δεδομένων με τους πίνακες, τα πεδία και τις συσχετίσεις μεταξύ τους. Το έβδομο και τελευταίο κεφάλαιο ασχολείται με το ερώτημα “Ποια η συνεισφορά της εργασίας αυτής;”. Γίνετε μία ανασκόπηση για το τι έμαθα που δεν ήξερα, γιατί αυτό είναι σημαντικό αλλά και για τις μελλοντικές επεκτάσεις του λογισμικού monopoly. Τέλος το κεφάλαιο κλείνει με τα συμπεράσματα από τα οποία κρατάμε ότι, το λογισμικό monopoly έρχεται να βελτιώσει τη διαχείριση και διοίκηση ενός καταστήματος εστίασης, σίγουρα μπορεί να οργανώσει μια επιχείρηση και ιδιαίτερα επιχειρήσεις όπως τα Goodies και Mc.Donald τα οποία έχουν συγκεκριμένο μενού και θα μπορούσε σε αυτά, να δώσει μία λύση για την συνολική διοίκηση και διαχείριση τους.