Συνανταγωνισμός, ως μέθοδος στρατηγικού μάνατζμεντ, με την υποστήριξη νέων τεχνολογιών
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ανταγωνισμός επιχειρήσεων ; Στρατηγικός σχεδιασμός ; Τεχνολογικές καινοτομίες ; Διοίκηση και οργάνωσηΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η ανάλυση του συνανταγωνισμού, ως μέθοδο του στρατηγικού μάνατζμεντ, με την υποστήριξη των νέων τεχνολογιών. Εδώ, επιχειρείται να παρουσιαστεί σύντομα το επιχειρηματικό μοντέλο του συνανταγωνισμού, καθώς επίσης και ο ρόλος που διαδραματίζουν οι νέες τεχνολογίες σε αυτή τη μέθοδο. Ο λόγος που επιλέχτηκε η αναφορά στις νέες τεχνολογίες, είναι ότι το έδαφος για την εφαρμογή του συνανταγωνισμού σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτόν τον χώρο, είναι ιδιαίτερα πρόσφορο. Η επιβίωση και η ανάπτυξη των οργανισμών αυτών, επηρεάζεται καθοριστικά από την προσαρμογή τους στις ραγδαίες εξελίξεις της τεχνολογίας, αλλά και από την ικανότητά τους να «γυρίζουν» το παιχνίδι προς όφελός τους. Η πρακτική του συνανταγωνισμού δεν είναι ευρέως διαδεδομένη στην Ελλάδα, ωστόσο αν εφαρμοστεί σε επιχειρήσεις, θα μπορέσει να τις βοηθήσει να αναπτυχθούν υπό τις σημερινές συνθήκες ανταγωνισμού. Στο πρώτο κεφάλαιο της παρούσας εργασίας, γίνεται συνοπτικά μια περιγραφή του αντικειμένου της εργασίας. Εξηγείται η ανάγκη η οποία ανέδειξε τη θεωρία του συνανταγωνισμού ως μέθοδο του στρατηγικού μάνατζμεντ και γίνεται μια προσπάθεια να αποτυπωθεί ο ορισμός του συνανταγωνισμού όπως υιοθετείται από την υπάρχουσα βιβλιογραφία. Στο παρόν κεφάλαιο γίνεται επίσης μια γενική εισαγωγή στο θεωρητικό μοντέλο της υπό εξέταση μεθόδου. Το δεύτερο κεφάλαιο περιλαμβάνει μια σύντομη ιστορική αναδρομή και αναφέρεται επίσης στους εισηγητές του συνανταγωνισμού. Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται λόγος για τη θεωρητική προσέγγιση της στρατηγικής του συνανταγωνισμού. Πιο αναλυτικά, περιγράφονται οι συνανταγωνιστικές σχέσεις, το Δίκτυο Αξιών, η Θεωρία Παιγνίων και η Στρατηγική Π.Α.Κ.Τ.Ε.. Στο τέταρτο κεφάλαιο αναπτύσσεται η συμβολή του συνανταγωνισμού στην βιωσιμότητα. Στο πέμπτο κεφάλαιο γίνεται μια προσπάθεια αποτύπωσης του ρόλου που έχει ο συνανταγωνισμός στις νέες τεχνολογίες και την καινοτομία. Περιγράφονται επίσης ορισμένες μελέτες περίπτωσης που αφορούν επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο των νέων τεχνολογιών και επέλεξαν τον συνανταγωνισμό, ως μέθοδο του στρατηγικού τους μάνατζμεντ. Το έκτο κεφάλαιο παρουσιάζει τα συμπεράσματα της εν λόγω μελέτης και τις προτάσεις για συμπληρωματική έρευνα.