Ηλεκτρονικό εμπόριο σαν παράγοντας ανταγωνιστικότητας στις ΜΜΕ - Η μελέτη περίπτωσης του εκδοτικού οίκου Ψυχογιός
Master Thesis
Συγγραφέας
Τσουμπρή, Κλεοπάτρα Δ.
Ημερομηνία
2014-11-07Επιβλέπων
Γεωργόπουλος, ΝικόλαοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ηλεκτρονικό εμπόριο ; Ανταγωνισμός επιχειρήσεων ; Στρατηγικός σχεδιασμός ; Διοίκηση και οργάνωση ; Εκδοτικοί οίκοι ; Βιβλία -- Βιομηχανία και εμπόριοΠερίληψη
Η παρούσα εργασία με τίτλο ‘Ηλεκτρονικό εμπόριο σαν παράγοντας ανταγωνιστικότητας στις ΜΜΕ’’, έχει στόχο να μελετήσει τη στρατηγική του ηλεκτρονικού εμπορίου και την αποτελεσματική εφαρμογή τω ν μεθόδων της στρατηγικής στο επιχειρηματικό περιβάλλον. Περιλαμβάνει ουσιαστικά δύο μέρη εκ των οποίων το πρώτο μέρος αφορά την θεωρητική προσέγγιση βάσει της βιβλιογραφικής ανασκόπησης και συλλογής δεδομένων, ενώ το δεύτερο μέρος αναφέρεται στην μελέτη περίπτωσης του εκδοτικού οίκου ‘’Ψυχογιός’’, όπου αφορά την πρακτική προσέγγιση, σε σχέση με τη θεωρητική του πρώτου μέρους. Η εργασία αποτελείται από έξι κεφάλαια. Το πρώτο κεφάλαιο εισάγει τον αναγνώστη στην έννοια του Στρατηγικού Management. Το δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζει το εξωτερικό περιβάλλον, πιο συγκεκριμένα αναλύει αρχικά το γενικευμένο ή ευρύτερο – μάκρο περιβάλλον (πολιτικό, οικονομικό, κοινωνικοπολιτιστικό και τεχνολογικό περιβάλλον) και έπειτα το άμεσο ή μίκρο περιβάλλον (ανάλυση του μοντέλου των πέντε δυνάμεων του Porter). Στο τρίτο κεφάλαιο αναπτύσσεται το εσωτερικό περιβάλλον, δηλαδή γίνεται αναφορά της θεωρίας των πόρων-ικανοτήτων της επιχείρησης καθώς και η έννοια της αλυσίδας αξίας. Στο τέταρτο κεφάλαιο της εργασίας γίνεται αναφορά στην επιχειρησιακή και επιχειρηματική στρατηγική καθώς και στην υλοποίησή της. Το πέμπτο και ουσιαστικά τελευταίο κεφάλαιο της θεωρητικής προσέγγισης ανάλυση το ηλεκτρονικό εμπόριο και την εφαρμογή της στρατηγικής του. Το έκτο κεφάλαιο αποτελεί την εφαρμογή της θεωρητικής προσέγγισης του πρώτου μέρους, έχοντας επιλέξει τον εκδοτικό οίκο ‘’Ψυχογιό’’. Αρχικά γίνεται μια σύντομη ιστορική αναδρομή στην εταιρεία, παρουσίαση του κλάδου των εκδόσεων και ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος. Επιπλέον, το τελευταίο κεφάλαιο περιλαμβάνει τη SWOT ανάλυση της επιχείρησης ‘’Ψυχογιός’’ καθώς και τη στρατηγική του ηλεκτρονικού εμπορίου που εφαρμόζει η επιχείρηση. Τέλος, παρατίθεται η στρατηγική του εκδοτικού οίκου, όπως προκύπτει από τις πληροφορίες που παίρνουμε, οι οποίες αφορούν την εταιρεία και τους τρόπους διοίκησής της.