Επιτυχία και αποτυχία έργων πληροφοριακών συστημάτων: θεωρία και μελέτη περίπτωσης
Master Thesis
Συγγραφέας
Τριανταφυλλοπούλου, Μαρία Ι.
Ημερομηνία
2014-09-30Επιβλέπων
Μαλαματένιου, ΦλώραΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Πληροφοριακά συστήματα -- Διοίκηση και οργάνωση ; Στρατηγικός σχεδιασμός ; ΑξιολόγησηΠερίληψη
Στην παρούσα διπλωματική εργασία δίνονται οι έννοιες των έργων, των πληροφοριακών συστημάτων, της αξιολόγησης και της αλλαγής. Αναλυτικότερα, παρουσιάζονται ο κύκλος ζωής ενός έργου και οι παράγοντες επιτυχίας ή αποτυχίας του. Επίσης, προσδιορίζεται η διαδικασία της αξιολόγησης, ο στόχος της εφαρμογής της, η συμβολή της στη επιτυχία ενός συστήματος και γίνεται μια επαφή με τα μοντέλα και τις μεθόδους με τις οποίες πραγματοποιείται η αξιολόγηση στα πληροφοριακά συστήματα. Ως προς την αλλαγή, εξετάζεται ο τρόπος διαχείρισής της, οι μέθοδοι διαχείρισης (τα τρία στάδια του Lewin, τα οχτώ στάδια του Kotter και των μοντέλο των 5 P’s) για μια επιτυχημένη αλλαγή, οι τρόποι αποδοχής της από τους εργαζομένους και η διαχείριση της αλλαγής στα πληροφοριακά συστήματα. Στη συνέχεια, πραγματοποιείται η μελέτη μιας συγκεκριμένης περίπτωσης. Κύριο μέλημα της μελέτης είναι να αξιολογηθεί η εισαγωγή ενός πληροφοριακού συστήματος σε μια εταιρεία τηλεπικοινωνιών. Η αξιολόγηση πραγματοποιείται με την ποιοτική μέθοδο. Τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων, τα οποία παρατίθενται με την μορφή γραφημάτων, αποσκοπούν στην κατανόηση των λόγων της αρνητικής αντίδρασης των εργαζομένων ως προς την χρήση του συστήματος. Το σύστημα αποτελείται από ένα λογισμικό, το οποίο έχει εγκατασταθεί σε κινητές συσκευές με λειτουργικό windows (windows mobile), και έναν ενδοεταιρικό ιστότοπο (website). Η διοίκηση εντόπισε προβλήματα στον παλιότερο τρόπο λειτουργίας της εταιρείας και πρότεινε την αλλαγή της με την εισαγωγή του πληροφοριακού συστήματος. Η συμβολή της αλλαγής παρουσιάστηκε με την ανάλυση δύο διαδικασιών πριν και μετά την εισαγωγή. Τέλος, δίνονται τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την αξιολόγηση. Τα βασικότερα από αυτά αφορούν την έλλειψη ικανοποίησης και εμπιστοσύνης των εργαζομένων ως προς την εταιρεία και την δυσαρέσκειά τους από την αλλαγή. Η χρήση του συστήματος δεν ήταν δύσκολη, όπως αρχικά ανέφεραν οι εργαζόμενοι, αλλά μείωνε την δυνατότητα των εργαζομένων να λειτουργήσουν ως προς το προσωπικό τους συμφέρον. Ωστόσο, η εισαγωγή του συστήματος δεν ήταν οργανωμένη, δεν χρησιμοποιήθηκε κανένα μοντέλο διαχείρισης αλλαγής και οι διαχειριστές δεν ήρθαν σε επικοινωνία με τους εργαζομένους για αν ενημερώσουν για την επερχόμενη αλλαγή και τα προνόμια που θα προσφέρει.