Ανάπτυξη εφαρμογής σε κινητό τερματικό με χρήση web services
View/ Open
Subject
Mobile computing ; Web services ; Global Positioning System ; Αρχιτεκτονική ηλεκτρονικών υπολογιστών ; Smartphones -- Programming ; Application software -- DevelopmentAbstract
Οι "έξυπνες συσκευές" (Smartphones) αδιαμφισβήτητα έχουν διεισδύσει στη σύγχρονη καθημερινότητα αποτελώντας αναγκαία εργαλεία υποστήριξης του χρήστη για τη διεκπεραίωση ποικίλων εργασιών. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι συγκεντρώνουν ένα σημαντικό μέρος της λειτουργικότητας των ηλεκτρονικών υπολογιστών, σε ορισμένους τομείς την επεκτείνουν χάρη στους ενσωματωμένους αισθητήρες τους (γυροσκόπιο, GPS, ταχύμετρο κ.α.) ενώ παράλληλα διατηρούν το μικρό τους μέγεθος που επιτρέπει την εύκολη μεταφορά τους σε περιβάλλοντα που θα ήταν ανέφικτη η χρήση ενός Laptop. Μπορούν έτσι να εκτελέσουν λειτουργίες που θα αδυνατούσε ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής ανοίγοντας έτσι ένα νέο πεδίο διερεύνησης αναγκών των καταναλωτών και ανάλογων λύσεων βασισμένων στην τεχνολογία. Βάσει του σκεπτικού αυτού, η εν λόγω εργασία προτείνει την αξιοποίηση των δυνατοτήτων του smartphone για τη δημιουργία εφαρμογής για τη μέτρηση βασικών γεωμετρικών μεγεθών ενός κομματιού γης αυθαίρετου σχήματος και μεγέθους, με τρόπο απλό και ευκολονόητο, ώστε ο χρήστης να μη χρειάζεται να καταβάλλει ιδιαίτερη προσπάθεια για να εμπεδώσει τις λειτουργίες της και να τη χρησιμοποιήσει. Η λειτουργικότητα αυτή, τον καιρό που ξεκίνησε η υλοποίηση (αρχές 2012) δεν υπήρχε στα Laptops διότι δε διέθεταν αισθητήρα GPS, αλλά, έστω ότι υπήρχε η ανάλογη δυνατότητα, θα παρέμεναν μη χρηστικά καθώς η μεταφορά τους σε υπαίθρια δύσβατα σημεία για τη λήψη μέτρησης θα δυσκόλευε σημαντικά το χρήστη. Αντίθετα, τα smartphones μπορούν να μεταφέρονται και τοποθετούνται ευκολότερα στα κατάλληλα σημεία για τη λήψη μέτρησης GPS. Πέρα της βασικής τους λειτουργικότητας, τα smartphones παρέχουν τη δυνατότητα (μέσω των API's) διαμόρφωσης ιδιαίτερα φιλικών προς το χρήστη interfaces. Το τελευταίο αποτέλεσε βασική προτεραιότητα κατά την ανάπτυξη της εφαρμογής, καθώς καταβλήθηκε έντονη προσπάθεια για τη διαμόρφωση των οθονών που δε θα προβάλλουν μονάχα στατική πληροφορία, αλλά θα καθιστούν την εφαρμογή διαδραστική μέσω εναλλακτικών τρόπων αλληλεπίδρασης με το χρήστη.