Αξιολόγηση χρήσης εκπαιδευτικού λογισμικού στην διδασκαλία των μαθηματικών της Α' και Β' τάξης τριθέσιου δημοτικού σχολείου
Master Thesis
Συγγραφέας
Αναγνωστοπούλου, Κωνσταντίνα Δ.
Ημερομηνία
2014-06-19Επιβλέπων
Σάμψων, ΔημήτριοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εκπαιδευτική τεχνολογία ; Εκπαίδευση -- Ηλεκτρονικοί υπολογιστές -- Προγράμματα ; Εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια ; Μαθηματικά -- Διδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστή ; Μαθηματικά -- Μελέτη και διδασκαλίαΠερίληψη
Ο τρόπος διδασκαλίας των μαθηματικών στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου έχει παραμείνει σταθερός εδώ και αρκετές δεκαετίες, παρόλες τις σύγχρονες εξελίξεις στον τομέα των εκπαιδευτικών τεχνολογιών και ειδικότερα των εκπαιδευτικών λογισμικών, που έχουν αναπτυχθεί με σκοπό την υποβοήθηση ή την ολοκληρωτική αντικατάσταση των κλασικών μεθόδων της διδακτικής πρακτικής. Το Υπουργείο Παιδείας στα πλαίσια ενίσχυσης του τρόπου διδασκαλίας των μαθημάτων με ηλεκτρονικά μέσα, σε συνεργασία με ερευνητικές ομάδες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ανέπτυξε μια σειρά εκπαιδευτικών λογισμικών τα οποία προορίζονται για την ηλεκτρονική διδασκαλία των περισσότερων μαθημάτων των τάξεων του Δημοτικού Σχολείου. Μεγαλύτερο βάρος δίνεται στα εκπαιδευτικά λογισμικά της γλώσσας και των μαθηματικών για τις πρώτες τάξεις του σχολείου. Τα εκπαιδευτικά λογισμικά διατίθενται δωρεάν για χρήση από τα σχολεία ή ιδιώτες, αλλά δεν είναι υποχρεωτική η λειτουργία τους από τους διδάσκοντες των αντίστοιχων μαθημάτων. Στα πλαίσια ολοκλήρωσης της διπλωματικής μου εργασίας και με σκοπό να εκμεταλλευθώ τις ερευνητικές ευκαιρίες που μου δίνονται από την υπηρέτηση μου σε πειραματικό τριθέσιο δημοτικό σχολείο, στην παρούσα εργασία γίνεται μία προσπάθεια μέσω κατάλληλης εκπαιδευτικής έρευνας, για την αποτίμηση της αποδοτικότητας και χρησιμότητας του εκπαιδευτικού λογισμικού Μαθηματικών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, στην διδασκαλία της γεωμετρίας για την πρώτη και Δευτέρα τάξη τριθέσιου Δημοτικού Σχολείου.