Σχεδίαση και ανάπτυξη εκπαιδευτικού λογισμικού "Σταυρόλεξο - Κρεμάλα" = Design and development of educational software "Crossword - Hangman"
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εκπαιδευτική τεχνολογία ; Εκπαίδευση -- Πληροφορική ; Εκπαίδευση -- Ηλεκτρονικοί υπολογιστές -- Προγράμματα ; Παιχνίδια, Εκπαιδευτικά ; Διδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστή ; Λογισμικό εφαρμογών -- ΑνάπτυξηΠερίληψη
Η πτυχιακή εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια του μεταπτυχιακού προγράμματος της Πληροφορικής (ΜΠΠΛ «ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ») του Πανεπιστημίου Πειραιώς υπό την επίβλεψη, καθοδήγηση και υποστήριξη της καθηγήτριας Κυρίας Βίρβου Μαρίας. Το αντικείμενο της εργασίας είναι ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη ενός εκπαιδευτικού λογισμικού Σταυρόλεξο- Κρεμάλα. Το εκπαιδευτικό λογισμικό σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε με βάση των συνδυασμό των κλασσικών παιχνιδιών της κρεμάλας και του σταυρόλεξου αφού ο μαθητής καλείτε να ανακαλύψει την λέξη (κρεμάλα) αφού του δοθεί μια περιγραφή αυτής (σταυρόλεξο). Στόχος του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού λογισμικού είναι να προσφέρει ένα πιο ελκυστικό, παραγωγικό, αποδοτικό και διασκεδαστικό τρόπο εκμάθησης ορθογραφίας σε συνδυασμό παράλληλης μάθησης λέξεων- εννοιών και περιγραφής αυτών . Αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο στα χέρια των εκπαιδευτικών, καθώς έχουν την δυνατότητα να ορίζουν τις λέξεις με τις οποίες καλείτε ο μαθητής να συσχετιστεί είτε ορθογραφικά είτε εννοιολογικά και επίσης έχει την δυνατότητα να ελέγξει τις επιδόσεις του κάθε μαθητή ξεχωριστά, με βάση το είδος των λέξεων που συναναστρέφεται και το επίπεδο δυσκολίας. Στο συγκεκριμένο λογισμικό γίνεται εμφανής η προσπάθεια επίτευξης μίας διαλογικής και εποικοδομητικής επικοινωνίας, αφού απευθύνεται κυρίως σε μαθητές δημοτικού και γυμνασίου με ελλείπει γνώση χειρισμού Ηλεκτρονικού Υπολογιστή. Πρέπει να τονίσουμε πως το εκπαιδευτικό λογισμικό μας σχεδιάστηκε ώστε να καλύπτει και να πετύχει τους στόχους εκμάθησης, διδασκαλίας καθώς και να ενθαρρύνει την πρωτοβουλία. Επίσης, το λογισμικό προσφέρει την δυνατότητα στον μαθητή να προσαρμόζεται πάνω στις δυνατότητες του, δίνοντας του την ευχέρεια να επιλέξει το είδος της λέξεως (ρήματα, επίθετα, ουσιαστικά) που θα ασχοληθεί, καθώς και το επίπεδο δυσκολίας (εύκολο, μεσαίο, δύσκολο) με σκοπό να ταιριάξει τις προσωπικές του δυνατότητες και ανάγκες στο επίπεδο προτίμησης και δυσκολίας. Έτσι, δίνεται η ευκαιρία στο μαθητή μέσα από το περιβάλλον του υπολογιστή να εργαστεί με έναν διαφορετικό τρόπο, ένα τρόπο του οποίου θα του προσφέρει εξοικειώσει με τον κόσμο των υπολογιστών και των νέων τεχνολογιών.