Στρατηγικός σχεδιασμός του κλάδου τυποποιημένου ελαιολάδου στην Ελλάδα μελέτη περίπτωσης
Master Thesis
Συγγραφέας
Κωνσταντίνου, Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2014-05-02Επιβλέπων
Γεωργόπουλος, ΝικόλαοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Στρατηγικός σχεδιασμός ; Επιχειρηματικός προγραμματισμός ; Olive industry and trade ; Έλαια -- Βιομηχανία και εμπόριοΠερίληψη
Το ελαιόλαδο, από τον πολύτιμο και ευλογημένο καρπό της ελιάς, εδώ και αιώνες αποτελεί βασική και αναντικατάστατη τροφή για το λαό. Παράλληλα, φορτωμένο με θρύλους και παραδόσεις, στάθηκε δίπλα στην καθημερινή ζωή των Ελλήνων, συμμετέχοντας ως σύμβολο σοφίας και αφθονίας σε πολλές κοινωνικές και λατρευτικές εκδηλώσεις τους. Σήμερα, οι Έλληνες είναι οι μεγαλύτεροι καταναλωτές ελαιολάδου από κάθε άλλο λαό, καθώς το ελαιόλαδο αποτελεί ένα από τα βασικότερα παραδοσιακά αγροτικά προϊόντα, αλλά και ένα από τα βασικά προϊόντα διατροφής.
Τα τελευταία χρόνια η προβολή της ωφελιμότητας του ελαιολάδου για την ανθρώπινη υγεία, αλλά και παράλληλα η αύξηση της ζήτησης για φυσικά και υγιεινά προϊόντα, είχε ως άμεση συνέπεια την αύξηση των ποσοστών κατανάλωσης ελαιολάδου από χώρες οι όποιες δεν ήταν μέσα στην παραδοσιακές καταναλώτριες χώρες.
Η παρούσα διπλωματική χωρίζεται σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος γίνεται η παρουσίαση της κατάστασης στη διεθνή αγορά ελαιολάδου και επιχειρείται να γίνει αποτύπωση της κατάστασης που επικρατεί σε όρους παραγωγής, κατανάλωσης και διεθνούς εμπορίου τόσο σε διεθνές επίπεδο, αλλά και πιο ειδικά μέσα στα όρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Απώτερος στόχος είναι η απεικόνιση της γενικότερης εικόνας στον διεθνή χώρο, αλλά και του ρόλου που διαδραματίζει η Ελλάδα μέσα σε αυτόν. Στην συνέχεια γίνεται η παρουσίαση των χαρακτηριστικών μεγεθών του εγχωρίου κλάδου και παράλληλα γίνεται προσπάθεια προσέγγισης των στοιχείων εκείνων που έχουν οδηγήσει στην πτωτική του πορεία. Έτσι καταφέρνετε να δημιουργηθεί μια ολοκληρωμένη εικόνα για την παρούσα κατάσταση τόσο σε διεθνές όσο και σε εγχώριο επίπεδο.
Στο δεύτερο μέρος, αρχικά παραθέτονται θεωρείται σκόπιμο για την αποτελεσματικότερη δόμηση της εργασίας, να παρατεθούν τα βασικά εργαλεία του στρατηγικού μάνατζμεντ, ώστε να μπορέσει να γίνει κατανοητή η χρησιμοποίηση τους στην λύση της μελέτης περίπτωση της ΕΛΑΪΣ. Ειδικότερα παρουσιάζεται η περίπτωση της ΕΛΑΪΣ (case study) με στοιχεία τόσο της εταιρείας αλλά και της κατάστασης μέσα στην οποία δραστηριοποιόταν και έπειτα επιχειρείται η λύση του case study με την χρησιμοποίηση των εργαλείων του στρατηγικού μάνατζμεντ με στόχο την επιλογή της πιο κατάλληλης και βιώσιμης στρατηγικής.