Διεθνοποίηση ελληνικών επιχειρήσεων και η κρίση: κατευθύνσεις οφέλη και προοπτικές
Master Thesis
Συγγραφέας
Χατζηπέτρου, Πέτρος
Ημερομηνία
2014-04-15Επιβλέπων
Τσόγκας, Μάρκος - ΜάριοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Επενδύσεις κεφαλαίου ; Διεθνείς εμπορικές επιχειρήσεις ; International financeΠερίληψη
Ο βασικός σκοπός της ακόλουθης διπλωματικής εργασίας, είναι η εξέταση όλων των παραμέτρων που η σύγχρονη επιχείρηση οφείλει να λάβει υπόψη, έτσι ώστε να κατορθώσει να επιλέξει και να δραστηριοποιηθεί επιτυχώς σε ξένες αγορές. Στα κεφάλαια που πρόκειται να ακολουθήσουν θα εξεταστούν θέματα σχετικά με: διεθνοποίηση επιχειρήσεων, επιλογή διεθνών αγορών κτλ.
Επίσης θα γίνει προσπάθεια σύνδεσης του θέματος της εργασίας με την οικονομική κρίση, η οποία μαστίζει την Ελλάδα και τον κόσμο τα τελευταία χρόνια.
Τέλος θα διεξαχθεί έρευνα σε Ελληνικές επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό ήδη με σκοπό την διεξαγωγή συμπερασμάτων για το επίπεδο και την σημασία των εξαγωγών για την Ελληνική οικονομία εν κρίση.
Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζεται συνοπτικά η μεγάλη προοπτική που το euro παρείχε στην χώρα μας η οποία εξαιτίας συστημικών αδυναμιών απώλεσε μεγάλο μέρος της δυναμικής της. Σε συνδυασμό με αυτή την μεγάλη απώλεια, γίνεται ιστορική ανάδρομη των “milestones” της οικονομικής κρίσης έως του σημείου που έφθασε στην Ευρώπη και την Ελλάδα ενώ τέλος παρουσιάζεται μια πιθανή απάντηση την οποία και οι Ελληνικές επιχειρήσεις μπορούν να δώσουν ενάντια στην κρίση, την διεθνοποίηση μέσω εξαγωγών.
Στο δεύτερο κεφάλαιο επεξηγούνται όροι όπως: διεθνοποίηση, παγκοσμιοποίηση και διεθνής επιχείρηση, ενώ παράλληλα παρουσιάζονται τα βασικότερα μοντέλα διεθνοποίησης και διεθνούς εμπορίου που ο “international manager” οφείλει να γνωρίζει.
Στο τρίτο κεφάλαιο έχοντας πλέον κατανοήσει τα βασικά αίτια διεθνοποίησης, αναζητούμε την κατάλληλη στρατηγική εισόδου σε ξένες αγορές για τις Ελληνικές επιχειρήσεις, καταλήγοντας στο συμπέρασμα πως οι εξαγωγές παρουσιάζονται ως η θελκτικότερη επιλογή για λόγους που αναλύονται εκεί.
Κατανοώντας πως η βασική δυσκολία των επιχειρήσεων δεν έγκειται στην επιλογή της στρατηγικής εισόδου αλλά στην επιλογή διεθνών αγορών που θα συνεισφέρουν σημαντικά στην κερδοφορία των πρώτων, εξετάζουμε τις βασικές διαστάσεις του “international market selection”, ενώ καταθέτουμε τα βασικότερα μοντέλα επιλογής διεθνών αγορών όπως αυτά έχουν παρουσιασθεί στην διεθνή βιβλιογραφία. Το τέταρτο αυτό κεφάλαιο θα μπορούσε να θεωρηθεί και ο βασικός κορμός της εργασίας καθώς στην βάση αυτού έχει δημιουργηθεί και διανεμηθεί ερωτηματολόγιο σε Ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις, η ανάλυση του οποίου θα συμβάλλει στην καλύτερη κατανόηση του θέματος, όπως γίνεται αντιληπτό από τις Ελληνικές επιχειρήσεις, βοηθώντας με τον τρόπο αυτό τον σύγχρονο ερευνητή γνωρίζοντας τις ελλείψεις της Ελληνικής προσέγγισης, να προτείνει λύσεις που θα συμβάλλουν στην ταχύτερη έξοδο από την δυσμενή κατάσταση που η Ελλάδα βιώνει.
Στο πέμπτο κεφάλαιο, ορμώμενος από την ημερίδα με τίτλο “links and likes but no desires” και έχοντας κατά νου την φράση του καθηγητή Κυρίου Μάρκου Τσόγκα: Τα Social media είναι μια οικονομική νέα μορφή διεθνοποίησης, αποφάσισα να εξετάσω τις βασικότερες πτυχές του θέματος έτσι ώστε να κατανοήσω σε έναν βαθμό, που αναφερόμαστε όταν γίνεται λόγος για “social media” καθώς και τι θα πρέπει να γνωρίζουμε για να οργανώσουμε μια ολοκληρωμένη και αποτελεσματική στρατηγική η οποία θα έχει στο επίκεντρό της την νέα αυτή τεχνολογία, η οποία θα μπορεί να φανεί ιδιαιτέρως πολύτιμη για τις Ελληνικές επιχειρήσεις που εξάγουν ή επιθυμούν να το κάνουν.
Ολοκληρώνοντας, το δεύτερο τμήμα της εργασίας είναι αφιερωμένο στην παρουσίαση και κριτικό σχολιασμό των αποτελεσμάτων της έρευνας.