Θρησκεία - Κουλτούρα - Εταιρική διακυβέρνηση
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Επιχειρηματική ηθική ; Θρησκεία ; Οργανωσιακή κουλτούρα ; Εταιρική διακυβέρνησηΠερίληψη
Στον 21ο αιώνα της παγκοσμιοποίησης, ο ρόλος της επιχείρησης έχει αναβαθμιστεί. Αποτελεί μία πανίσχυρη οντότητα, με σημαντικό κοινωνικό ρόλο αφού με την παρουσία της επιβάλλει μία κουλτούρα, ένα τρόπο σκέψης αλλά και μία ποιότητα ζωής σε πλήθος ανθρώπων. Η επιχειρηματική ηθική επομένως είναι αναγκαία καθώς το επίκεντρο της προσοχής γίνεται πλέον ο ίδιος ο άνθρωπος. Κύριος στόχος της εργασίας αυτής είναι να εξεταστούν: α) οι μεγαλύτερες θρησκείες, δηλαδή οι θρησκείες που καλύπτουν ποσοστιαίως την πλειονότητα του ανθρώπινου δυναμικού και κατά συνέπεια την επίδραση που μπορούν να έχουν στον τρόπο σκέψης, στην συμπεριφορά αλλά και στην αυτοβελτίωση του, β) κατά πόσον οι διαφορετικές αυτές θρησκείες μέσω των θεμελιακών, δογματικών αξιών που προβάλλουν μπορούν να συγκλίνουν σε κοινές αρετές, που θα αποτελέσουν την απαρχή μίας ενιαίας επιχειρηματικής ηθικής, η οποία θα είναι προς όφελος όχι μόνο της επιχείρησης αλλά και του ίδιου του ανθρώπου. Η εργασία καταλήγει στο γεγονός ότι έχει γίνει και στο παρελθόν προσπάθεια σύνταξης ενός κοινού κώδικα επιχειρηματικής ηθικής διεθνών επιχειρήσεων για Χριστιανούς, Μουσουλμάνους και Εβραίους, με τίτλο Διαθρησκειακή Διακήρυξη, ο οποίος βασίζεται πάνω σε τέσσερις ηθικές αρχές: δικαιοσύνη, αμοιβαίος σεβασμός (αγάπη), καλή διαχείριση και εντιμότητα. Μπορούμε όμως, βασιζόμενοι σε μία μόνο αρετή να αναδείξουμε τον άνθρωπο, ως ηθικό ον, απαλλαγμένο από πάθη. Η αρετή αυτή είναι η αγάπη, όχι η αγάπη που δεσμεύει, αλλά η αγάπη που ελευθερώνει και αν καταφέρουμε να την αγγίξουμε, τότε πια δεν θα έχουμε ανάγκη από κανένα κώδικα ηθικής ή επιχειρηματικής ηθικής.