Ολιστική προσέγγιση των social media από την οπτική του μάρκετινγκ
Master Thesis
Συγγραφέας
Ντίτορας, Χρήστος Θ.
Ημερομηνία
2013-12-23Επιβλέπων
Τσόγκας, Μάρκος - ΜάριοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Online social networks ; Επιχειρήσεις ; Μάρκετινγκ ; Διαδικτυακό μάρκετινγκ ; ΚαταναλωτέςΠερίληψη
Τα κοινωνικά μέσα αποτελούν τα νέα εργαλεία μάρκετινγκ των επιχειρήσεων. Τα κοινωνικά μέσα είναι ο χώρος όπου οι καταναλωτές συγκεντρώνονται και οι επιχειρήσεις θέλουν να είναι παρών έτσι ώστε να αλληλεπιδράσουν μαζί τους. Η επιτυχία των σύγχρονων επιχειρήσεων οφείλεται εν μέρει στο εάν θα τα χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά. Τα συγκεκριμένα εργαλεία προκαλούν αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων και φέρνουν νέες προκλήσεις για τα στελέχη του μάρκετινγκ. Μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις για τις επιχειρήσεις είναι το πώς θα τα διαχειριστούν και πώς θα τα ενσωματώσουν στην στρατηγική μάρκετινγκ τους έτσι ώστε να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες και τα οφέλη που τους παρέχουν. Αν και είναι ξεκάθαρο ότι τα κοινωνικά μέσα αποτελούν ένα ισχυρό εργαλείο μάρκετινγκ, πολλές επιχειρήσεις οι οποίες συμμετέχουν σε αυτά δεν δημιουργούν αποτελεσματική στρατηγική social media marketing και δεν προσεγγίζουν τους καταναλωτές με κατάλληλες τακτικές και ενέργειες μάρκετινγκ, με αποτέλεσμα να μην εκμεταλλεύονται τις ευκαιρίες που τους παρέχουν αυτά. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθεί η χρήση των κοινωνικών μέσων (social media) ως εργαλείο μάρκετινγκ μέσα από μια ολιστική προσέγγιση. Θα αναλυθούν διάφορα θέματα γύρω από τα κοινωνικά μέσα έτσι ώστε να εντοπιστούν οι δυνατότητες που παρέχουν στις επιχειρήσεις και το πώς αυτές μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά έτσι ώστε να αξιοποιήσουν τη δύναμη των μέσων αυτών. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια σύντομη εισαγωγή στην εργασία, αναφέρεται ο σκοπός και οι στόχοι της και παρουσιάζεται η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε, η οποία είναι η κριτική ανασκόπηση της βιβλιογραφίας. Μετέπειτα, στο δεύτερο κεφάλαιο της εργασίας αναλύονται οι βασικές έννοιες που σχετίζονται με τα κοινωνικά μέσα και παρουσιάζονται τα θεμελιώδη συστατικά στοιχεία αυτών. Επίσης, γίνεται μια σύντομη ανάλυση στην επίδραση των κοινωνικών μέσων στους καταναλωτές και στις επιχειρήσεις. Εν συνέχεια, στο τρίτο κεφάλαιο εξετάζονται διάφορα θέματα σχετικά με τη χρήση των κοινωνικών μέσων από τους καταναλωτές. Μετέπειτα, στο τέταρτο κεφάλαιο αναλύεται εκτενώς η χρήση των κοινωνικών μέσων ως εργαλείο μάρκετινγκ. Τέλος, στο πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα συμπεράσματα της εν λόγω εργασίας, οι περιορισμοί της και κάποιες προτάσεις για περαιτέρω έρευνα.