Ψηφιακή στρατηγική για τουριστικούς προορισμούς: το παράδειγμα της Αρχαίας Ολυμπίας
Master Thesis
Συγγραφέας
Παπαδημόπουλος, Θεμιστοκλής Ν.
Ημερομηνία
2013-12-19Επιβλέπων
Γεωργόπουλος, ΝικόλαοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Τουρισμός -- Πληροφορική ; Τουριστική ανάπτυξη ; Τουρισμός -- Μάρκετινγκ ; Διαδικτυακό μάρκετινγκΠερίληψη
Η παρούσα εργασία φιλοδοξεί να εξετάσει το παρόν της ψηφιακής στρατηγικής στον τουρισμό μέσα στο δυναμικό πλέον τεχνολογικό και εξωτερικό υπερβάλλον (Διαδίκτυο), αναγνωρίζοντας τη γνώση ως βασικό παράγοντα για την επιτυχία ή την αποτυχία των επιχειρήσεων (Avlonitis & Gounaris 1997). Συγκεκριμένα επιχειρεί να διερευνήσει το βαθμό κατανόησης της ακαδημαϊκής κοινότητας και των επιχειρήσεων για τα τεχνολογικά εργαλεία και τη χρήση τους όσον αφορά τη στρατηγική προώθηση των τουριστικών προορισμών. Η κατευθυντήρια αρχή της εργασίας είναι πώς ο συνδυασμός της βιβλιογραφικής έρευνας και συμπερασμάτων και της φύσης των τεχνολογικών εργαλείων μπορεί να οδηγήσει σε μία πληρέστερη πρόταση ψηφιακής στρατηγικής για προορισμούς. Η επισκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας και αρθρογραφίας κατέδειξε πως υπάρχει ένα χρονικό κενό μεταξύ της πραγματικής ανάπτυξης και χρήσης των εργαλείων από την αγορά και τις τουριστικές επιχειρήσεις και των δημοσιευμένων άρθρων στο ίδιο αντικείμενο (χρήση ηλεκτρονικών τόπων και εφαρμογών για τη στρατηγική προώθησης). Επιχειρώντας να εφαρμοστεί ένα εννοιολογικό πλαίσιο μεθοδολογικής κατεύθυνσης, αναπτύχθηκε ένα θεωρητικό και ένα ερευνητικό πλαίσιο μελέτης. Το εννοιολογικό πλαίσιο χαρτογραφεί τις προτάσεις της βιβλιογραφίας για τη βέλτιστη χρήση εργαλείων ψηφιακής στρατηγικής για τουριστικές επιχειρήσεις και προορισμούς. Η εργασία συνεχίζει με δευτερογενή έρευνα, όπου αναλύονται διεθνείς μελέτες περίπτωσης προορισμών (όπως Ιταλία, Ολλανδία, Βερολίνο, Αυστραλία) και τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται ανά περίπτωση/ ανάλογα με το στόχο της στρατηγικής. Τελικό πεδίο έρευνας αποτέλεσε ένας διεθνής τουριστικός προορισμός κληρονομιάς που βρίσκεται στο στάδιο της ωρίμανσης, η Αρχαία Ολυμπία. Για τον σκοπό της έρευνας έγινε πρωτογενής έρευνα στους επισκέπτες της Αρχαίας Ολυμπίας ενός πολιτιστικού προορισμού κληρονομιάς με παγκόσμια φήμη και αναγνωσιμότητα. Η διατριβή ολοκληρώνεται με τη διατύπωση συγκεκριμένης πρότασης για ανάπτυξη ψηφιακής στρατηγικής για τον προορισμό της Αρχαίας Ολυμπίας. Για την πρόταση αυτή λήφθηκε υπόψη η ζήτηση για ανταγωνιστικούς προορισμούς προς την Ελλάδα, καθώς και η συμπεριφορά των αγορών στόχων της. Για το λόγο αυτό αναπτύχθηκε μία Μήτρα Ψηφιακής Στρατηγικής για τη συγκριτική ανάλυση των εργαλείων που χρησιμοποιούνται από διεθνείς προορισμούς για την προσέλκυση επισκεπτών και τη δημιουργία ψηφιακής εμπειρίας.