Διοικητικά και οικονομικά χαρακτηριστικά της αστικής εξυπηρέτησης των τουριστών / περίπτωση Αθηνών
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Τουρισμός -- Αθήνα (Ελλάδα) ; Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας ; Τοπικές μεταφορές -- Αθήνα (Ελλάδα)Περίληψη
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη και η κατανόηση των προτιμήσεων των αναγκών των επισκεπτών-τουριστών όσον αφορά τα είδη τουρισμού που επιλέγει καθώς και τα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας που χρησιμοποιεί προσπαθώντας να κατανοήσουμε και να κατηγοριοποιήσουμε την ταυτότητα του τουρίστα που επισκέπτεται την πόλη μας. Η εργασία αυτή αποτελείται από τρία μέρη. Το πρώτο μέρος αναφέρεται γενικά στον τουρισμό και ιδιαίτερα στον τουρισμό που υποδέχεται η Αθήνα, το είδος των τουριστών που την επισκέπτονται για ψυχαγωγικούς, εκπαιδευτικούς ή και για επαγγελματικούς λόγους καθώς και για τις υποδομές, παροχές αλλά και υπηρεσίες που προσφέρει η πόλη μας. Το δεύτερο μέρος αφορά στη διοικητική δομή της αστικής εξυπηρέτησης των Αθηνών ξεκινώντας από το 1900 όπου οι αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας βρίσκονταν στα χέρια ιδιοκτητών λεωφορείων έως της παρούσης με τα πλέον σύγχρονα μετρό και προαστιακό που κλέβουν τις εντυπώσεις των επισκεπτών της. Στο τρίτο και τελευταίο μέρος της εργασίας ξεδιπλώνεται η έρευνα πάνω στην οποία στηρίχθηκε η όλη μελέτη. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε κατά την εμπειρική προσέγγιση ήταν δειγματοληπτική έρευνα σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 150 ατόμων με την χρήση ερωτηματολογίου. Η έρευνα έλαβε χώρα τους μήνες Οκτώβριο Νοέμβρη και Δεκέμβριο του 2011 σε πολυσύχναστα τουριστικά μέρη του ιστορικού κέντρου όπως το σύνταγμα το θησείο μοναστηράκι. Οι ερωτηθέντες ήταν άτομα διαφόρων ηλικιών με διαφορετική παιδεία και κουλτούρα και των δύο φύλων αλλά όλοι τους πρόθυμοι να συνεισφέρουν στην ολοκλήρωση της έρευνας. Πολλοί μάλιστα από αυτούς είχαν να προτείνουν και μέτρα βελτίωσης τα οποία και χρησιμοποίησα στο τελευταίο μέρος του 3ου κεφαλαίου που αναφέρεται στα συμπεράσματα της έρευνας.