Τεχνολογικά υποστηριζόμενη διδακτική της πληροφορικής με χρήση του εργαλείου Alice
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Πληροφορική -- Μελέτη και διδασκαλία ; Διδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστή ; Εκπαίδευση -- Πληροφορική ; Προγραμματισμός ηλεκτρονικών υπολογιστώνΠερίληψη
Η παρούσα εργασία, διαπραγματεύεται και ερευνά τη χρήση του Alice στη διδακτική του προγραμματισμού και κατά πόσο αυτή μπορεί να συμβάλει θετικά στη στάση των μαθητών ως προς τον προγραμματισμό. Η Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία αποτελείται από δύο μέρη: το πρώτο συνιστά το θεωρητικό πλαίσιο, ενώ το δεύτερο περιλαμβάνει τη μεθοδολογία και υλοποίηση της πραγματοποιηθείσας έρευνας, την αναλυτική παρουσίαση των αποτελεσμάτων που προέκυψαν, καθώς επίσης και τη διατύπωση συμπερασμάτων και προτάσεων για μελλοντική έρευνα. Το πρώτο μέρος της εργασίας συγκεκριμένα περιλαμβάνει: το πρώτο κεφάλαιο αποτελεί την Εισαγωγή, το δεύτερο κεφάλαιο περιλαμβάνει την επισκόπηση της βιβλιογραφίας προκειμένου να προσεγγιστεί ο τρόπος εισαγωγής και διδασκαλίας της Πληροφορικής στη σχολική εκπαίδευση. Στη συνέχεια, στο τρίτο κεφάλαιο, γίνεται μία προσπάθεια καταγραφής των διάφορων προγραμματιστικών εργαλείων που υπάρχουν και χρησιμοποιούνται στην εκπαιδευτική διαδικασία για τα εισαγωγικά μαθήματα αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού και παρατίθενται δεδομένα από παρόμοιες έρευνες που έχουν διεξαχθεί στο παρελθόν. Τέλος, στο τέταρτο κεφάλαιο, παρουσιάζονται τα κύρια χαρακτηριστικά του εργαλείου Alice. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας παρουσιάζονται, στο πέμπτο κεφάλαιο η ερευνητική μέθοδος, τα ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν, οι ερευνητικές υποθέσεις που διατυπώθηκαν και η περιγραφή της εκπαιδευτικής παρέμβασης που ακολουθήθηκε. Στη συνέχεια, στο έκτο κεφάλαιο, παρουσιάζονται αναλυτικά τα αποτελέσματα της έρευνας και στο έβδομο κεφάλαιο καταγράφονται τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την ανάλυση των αποτελεσμάτων και προτείνονται κατευθύνσεις για μελλοντική έρευνα. Στο τέλος της παρούσας εργασίας, παρατίθενται δύο παραρτήματα στα οποία περιλαμβάνονται τα ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν κατά την υλοποίηση της εκπαιδευτικής παρέμβασης (ερωτηματολόγια, φύλλα εργασίας των εκπαιδευόμενων, τελική γραπτή δοκιμασία, φύλλα καταγραφής παρατηρήσεων), καθώς και μία αναλυτική περιγραφή της χρήσης του εργαλείου Alice.