Μικρομεσαίες επιχειρήσεις και χρηματοδότηση
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Μικρομεσαίες επιχειρήσεις -- Χρηματοδότηση ; Επιχειρήσεις -- Χρηματοοικονομική διοίκησηΠερίληψη
Η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας βασίζεται στην αποτελεσματική και βιώσιμη λειτουργία των ΜΜΕ, η οποία υπό τις παρούσες συνθήκες βαθιάς και παρατεταμένης ύφεσης βρίσκεται σε κίνδυνο. Σε αυτό το πλαίσιο η πρόσβαση των ΜΜΕ στις ποικίλες πηγές χρηματοδότησης καθίσταται επιτακτική αναγκαιότητα ώστε να κατορθώσουν να επιβιώσουν. Η οικονομική κρίση δεν προκάλεσε προβλήματα μόνο στον επιχειρηματικό κόσμο αλλά και στον τραπεζικό τομέα, ο οποίος αποκλεισμένος από τις διεθνείς αγορές και αντιμέτωπος με έντονα προβλήματα ρευστότητας προσπαθεί να διατηρήσει την οικονομική του θέση μέσω της υιοθέτησης αυστηρότερης στάσης έναντι των υπαρχόντων και υποψήφιων πιστούχων. Παρά την αλλαγή στάσης και την εμφάνιση νέων χρηματοδοτικών εργαλείων, ο τραπεζικός δανεισμός εξακολουθεί να αποτελεί την κυριότερη πηγή χρηματοδότησης των λειτουργικών και επενδυτικών δραστηριοτήτων των ΜΜΕ. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να προσδιορίσει και να αναλύσει τα κριτήρια που λαμβάνουν υπόψη οι τράπεζες κατά την αξιολόγηση των δανειακών αναγκών των ΜΜΕ. Παράλληλα, επιχειρείται και η εμπειρική τεκμηρίωση των θεωρητικών ευρημάτων μέσω της πραγματοποίησης έρευνας σε δέκα ελληνικές τράπεζες, η οποία αναδεικνύει τη σημαντικότητα κάθε κριτηρίου χρηματοδότησης καθώς και τις αλλαγές στην πιστοδοτική πολιτική που επέφερε η οικονομική κρίση.