Αξιοποίηση του εκπαιδευτικού λογισμικού "Γλώσσα Ε' και ΣΤ' Δημοτικού" για τη διδασκαλία της νεοελληνικής γλώσσας στην πρωτοβάθμια σχολική εκπαίδευση
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ελληνική γλώσσα, Νέα -- Διδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστή ; Εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια ; Εκπαίδευση -- Πληροφορική ; Εκπαιδευτική τεχνολογίαΠερίληψη
Στόχος της Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας είναι να προτείνει στους εκπαιδευτικούς τρία πρότυπα εκπαιδευτικά σενάρια για τη διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των σεναρίων αυτών είναι ότι αξιοποιούν τις λειτουργίες του εκπαιδευτικού λογισμικού «Γλώσσα Ε’ και ΣΤ’ δημοτικού», το οποίο προτείνεται επίσημα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο για τη διδασκαλία της Γλώσσας στις τάξεις Ε’ και ΣΤ’ δημοτικού, ενώ, επιπλέον, καθένα από αυτά σχεδιάστηκε με βάση τις αρχές κάποιου διαφορετικού μοντέλου συνεργατικής μάθησης, των Eggen και Kauchak. Έτσι, το πρώτο εκπαιδευτικό σενάριο αξιοποιεί το λογισμικό κατά την εφαρμογή του διδακτικού μοντέλου STAD, το δεύτερο κατά την υλοποίηση των φάσεων του μοντέλου της συνεργατικής συναρμολόγησης Jigsaw II και το τρίτο κατά τη διεκπεραίωση των δραστηριοτήτων που προτείνει το μοντέλο της ομαδικής έρευνας. Ο σχεδιασμός των σεναρίων έγινε βάσει συγκεκριμένης μεθοδολογίας, ενώ η υλοποίησή τους έγινε μέσω του διαδικτυακού εργαλείου LAMS. Τα συγκεκριμένα σενάρια μπορούν να εφαρμοστούν είτε αυτούσια είτε τροποποιημένα, με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνονται στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις εκάστοτε ανάγκες των εκπαιδευομένων. Βασική επιδίωξή είναι η προσπάθεια αυτή να αποτελέσει πηγή έμπνευσης για τους εκπαιδευτικούς, ώστε να κατευθύνει τις ενέργειές τους προς τη δημιουργία ανάλογων σεναρίων, τόσο για το γλωσσικό μάθημα, όσο και για τα υπόλοιπα μαθήματα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.