Η παγκόσμια αγορά των πλοίων LNG: προοπτικές και προκλήσεις
Master Thesis
Συγγραφέας
Μορίδης, Νικόλαος Ν.
Ημερομηνία
2013-04-01Επιβλέπων
Γκιζιάκης, ΚωνσταντίνοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ναυτιλία ; Υγροποιημένο φυσικό αέριοΠερίληψη
H παρούσα μελέτη έχει ως στόχο, την διατύπωση ενός μοντέλου πρόβλεψης της συνολικής χωρητικότητας του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Το πρώτο μέρος της μελέτης είναι αφιερωμένο στην ανάλυση και την παρουσίαση του θεωρητικού πλαισίου. Μέσα από την παρουσίαση αυτή προέκυψε μια σειρά παραγόντων οι οποίοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την πρόβλεψη της συνολικής χωρητικότητας του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Μετά την διατύπωση του προτεινόμενου θεωρητικού μοντέλου και των αντίστοιχων ερευνητικών υποθέσεων με την διασαφήνιση της ερευνητική μεθοδολογίας, η έρευνα προχωρά στον έλεγχο της ισχύος του μοντέλου μέσω της ανάλυσης γραμμικής παλινδρόμησης. Τα αποτελέσματα της εμπειρικής έρευνας επιβεβαίωσαν το προτεινόμενο μοντέλο αναδεικνύοντας το παγκόσμιο Α.Ε.Π., την τιμή του Πετρελαίου, την παγκόσμια ζήτηση για Φυσικό Αέριο καθώς και την τιμή του Φυσικού Αερίου σαν ικανούς προγνωστικούς παράγοντες της συνολικής χωρητικότητας του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Από τις αναλύσεις γραμμικής παλινδρόμησης προκύπτει και μια σειρά από γραμμικές εξισώσεις. Με την βοήθεια αυτών των γραμμικών εξισώσεων είναι δυνατόν να υπολογιστεί η συνολική χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, για μια δεδομένη χρονική περίοδο, εφόσον είναι γνωστές οι τιμές του παγκόσμιου Α.Ε.Π. και του πετρελαίου για την συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Εφόσον περισσότεροι από τους τέσσερις παράγοντες γίνονται γνωστοί, δηλαδή η παγκόσμια κατανάλωση φυσικού αερίου και η τιμή του φυσικού αερίου, η προγνωστική ικανότητα του μοντέλου βελτιώνεται.