Η στροφή των επιχειρήσεων στα social media και η δύναμή τους στα πλαίσια της οικονομικής κρίσης
Master Thesis
Συγγραφέας
Τσιόγγα, Αικατερίνη - Βασιλική Φ.
Ημερομηνία
2013-03-19Επιβλέπων
Πολλάλης, ΙωάννηςΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Διαδικτυακό μάρκετινγκ ; Επιχειρήσεις -- Πληροφορική ; Κοινωνικά δίκτυα ; Στρατηγικός σχεδιασμός ; Online social networks ; Οικονομικές κρίσεις -- 21ος αιώναςΠερίληψη
Τα κοινωνικά δίκτυα και αντίστοιχα τα κοινωνικά μέσα (social media) μέσω των οποίων λειτουργούν, έχουν παρουσιάσει μια ραγδαία ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια. Έτσι, ένας σημαντικός τομέας, στον οποίο διαδραματίζουν το τελευταίο διάστημα σημαντικό ρόλο τα Social Media, είναι και αυτός των επιχειρήσεων και του μάρκετινγκ. Ειδικότερα δε, σε μια περίοδο σαν την σημερινή, όπου η οικονομική κρίση είναι εμφανής σε κάθε τομέα της αγοράς, οι εναλλακτικές λύσεις για την ενίσχυση της θέσης των επιχειρήσεων είναι ιδιαίτερα σημαντικές, και τα Social Media είναι σε θέση να προσφέρουν τέτοιες λύσεις. Η παρούσα εργασία επιχείρησε, μέσω τόσο βιβλιογραφικής ανασκόπησης όσο και ποσοτικής έρευνας, βασισμένης σε ερωτηματολόγια, να αποτυπώσει την εικόνα σχετικά με την στροφή που παρατηρείται από τις επιχειρήσεις προς τη χρήση των Social Media, για την προώθηση των προϊόντων ή υπηρεσιών τους, ως επίπτωση της οικονομικής κρίσης. Όπως φάνηκε από τα αποτελέσματα της έρευνας, υπάρχει μια πολύ σημαντική σχέση των καταναλωτών με τα Social Media τη σημερινή εποχή, η οποία εκφράζεται με διάφορους τρόπους. Μάλιστα, οι καταναλωτές θεωρούν σε μεγάλο βαθμό ότι τα social media πρέπει να σχετίζονται κατά ένα τρόπο με τη λειτουργία και το μάρκετινγκ των εταιρειών, καθώς οι ίδιοι σε μεγάλο βαθμό χρησιμοποιούν αυτά τα μέσα προς ενημέρωσή τους σχετικά και με τις καταναλωτικές τους συνήθειες.