Διαδικτυακό προσαρμοστικό σύστημα διδασκαλίας βασισμένο σε γνωσιακές θεωρίες
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Μαθηματικά -- Διδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστή ; Διαδίκτυο (Internet) στην εκπαίδευση ; Intelligent tutoring systems ; Εκπαιδευτική τεχνολογίαΠερίληψη
Σε αυτή τη μεταπτυχιακή διατριβή περιγράφεται μια πλήρης μελέτη, ανάλυση, σχεδίαση και υλοποίηση μιας διαδικτυακής εφαρμογής e-learning που εστιάζει σε παιδιά πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και συγκεκριμένα στο μάθημα των μαθηματικών. Δίνεται μεγάλη βαρύτητα στην ανασκόπηση πεδίου και στην ανάλυση και το σχεδιασμό της εφαρμογής. Για να μελετηθεί σωστά και ολοκληρωμένα το πεδίο της εργασίας ερευνήθηκαν, μελετήθηκαν και έγινε προσπάθεια να ακολουθηθούν μέθοδοι από τους τομείς: Έξυπνων Διδακτικών Συστημάτων, Μοντελοποίησης Χρηστών, Διάγνωσης και Διόρθωσης Λαθών και Γνωσιακών τεχνικών και μεθόδων. Έπειτα από την έρευνα, αποφασίστηκε να χρησιμοποιηθούν λογικές από τη CLT για την παρουσίαση του γνωστικού αντικειμένου, και πρακτικές από το BUGGY και την REPAIR για τη διάγνωση και διόρθωση λαθών. Η εφαρμογή είναι προσαρμοστική βασισμένη στο μοντέλο του εκάστοτε μαθητή. Με αυτούς τους γνώμονες ολοκληρώθηκε η ανάλυση και ο σχεδιασμός της με χρήση UML διαγραμμάτων. Επειδή ο σκοπός ήταν να δημιουργηθεί μια κοινότητα μάθησης όπου τα παιδιά θα μπορούσαν να αισθανθούν μέλη μιας ομάδας, κρίθηκε ότι το σύστημα θα πρέπει να είναι διαδικτυακό. Για το λόγο αυτό το forum έχει γίνει με χρήση των γλωσσών προγραμματισμού PHP. Η βάση δεδομένων έχει δημιουργηθεί σε MySQL. Και τέλος για τα παιχνίδια επιλέχθηκε η αντικειμενοστραφής γλώσσα προγραμματισμού Java. Αφού ολοκληρώθηκε το σύστημα ετοιμάστηκαν τα απαραίτητα εγχειρίδια και βγήκαν τα τελικά συμπεράσματα. Τα κυριότερα είναι ότι παιδαγωγικοί και ψυχολογικοί παράγοντες μπορεί να παίζουν μεγαλύτερο ρόλο από τα τεχνολογικά μέσα στην κατάκτηση της γνώσης. Τέλος, είναι εξίσου σημαντικό η γνώση αλλά και η διάγνωση και διόρθωση των λαθών να παρέχεται με τον βέλτιστο τρόπο προσαρμοσμένη στις ιδιαιτερότητες και ικανότητες του κάθε μαθητή.