Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΣίσκος, Ιωάννης
dc.contributor.authorΑλεξόπουλος, Σπυρίδων Κ.
dc.date.accessioned2013-02-20T07:53:56Z
dc.date.available2013-02-20T07:53:56Z
dc.date.issued2013-02-20T07:53:56Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5196
dc.description.abstractΗ παρούσα διατριβή προτείνει μια πολυκριτήρια μεθοδολογία για την ανάπτυξη ολοκληρωμένης εκδοτικής στρατηγικής, που να οδηγεί με αποτελεσματικό τρόπο σε ορθολογικές επιλογές δράσεων. Για το σκοπό αυτό, ο πελατοκεντρικός προσανατολισμός, όπως προκύπτει από τη διαπίστωση και ικανοποίηση των αναγκών και των επιθυμιών του αναγνώστη, πρέπει να συνδυαστεί με ανάλυση των χαρακτηριστικών και των δυνατοτήτων του οργανισμού, μέσω της ανάδειξης και αποτύπωσης του κατάλληλου μοντέλου προσθετικής αξίας του αποφασίζοντα. Η ανάλυση ικανοποίησης αναγνώστη παρουσιάζεται μέσω μιας πρακτικής εφαρμογής που αφορά στο σχεδιασμό πελατοκεντρικής στρατηγικής για το σημαντικότερο ελληνικό περιοδικό πληροφορικής. Η μελέτη εφαρμόζει τη μέθοδο πολυκριτήριας ανάλυσης MUSA για την αξιολόγηση της ικανοποίησης του αναγνώστη προκειμένου να υποστηρίξει τον εκδότη στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων. Η ανάλυση της ικανοποίησης του αναγνώστη στηρίχθηκε σε ένα «δένδρο» επτά κριτηρίων και τριάντα δύο υποκριτηρίων. Οι αναγνώστες αποδείχθηκαν «πολύ ικανοποιημένοι» και «μη-απαιτητικοί», γεγονός που περιορίζει τα περιθώρια για αποτελεσματικές εισηγήσεις βελτίωσης. Ωστόσο, η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της μεθόδου MUSA οδήγησε στη διατύπωση προτάσεων ικανών να υποστηρίξουν τον εκδότη για βελτιωτικές ενέργειες. Μερικές από τις προτάσεις αυτές εφαρμόστηκαν με επιτυχία για την υιοθέτηση νέας στρατηγικής καθώς αποκάλυψαν την ανάγκη για δύο ξεχωριστές εκδόσεις, μια για ένα περιοδικό για τους μαθητές και τους φοιτητές, και μια για ένα περιοδικό πληροφορικής επικεντρωμένο στις γυναίκες. Στον εκδότη έγιναν εισηγήσεις σχετικά με τα χαρακτηριστικά που θα έπρεπε να έχουν οι νέες αυτές εκδόσεις, όπως αυτά απορρέουν από τα ποσοτικά αποτελέσματα της μελέτης. Ακολούθησε η κατασκευή του «μοντέλου ολικής προτίμησης» του αποφασίζοντα. Τα κριτήρια ιεραρχήθηκαν σε κλάσεις σημαντικότητας, και έγιναν συγκρίσεις μεταξύ των υποψήφιων δράσεων. Ως μέθοδος πολυκριτήριας σύνθεσης επελέγη η MACBETH, τόσο για τη στάθμιση των κριτηρίων ελκυστικότητας όσο και για την αξιολόγηση των υποψήφιων εκδοτικών δράσεων. Ως σημαντικότερο κριτήριο αναδείχθηκε η «Κερδοφορία», με επόμενα τα «Επηρεασμός της κοινής γνώμης» και «Ενίσχυση επωνυμίας». Υψηλότερη βαθμολογία συγκέντρωσε το προϊόν «Τηλεοπτικό κανάλι» με ακόλουθα τα «Κυριακάτικη εφημερίδα», «Ηλεκτρονική έκδοση εφημερίδας» και «Ανάπτυξη περιεχομένου για κινητά τηλέφωνα και συσκευές χειρός». Έγιναν αναλύσεις ευαισθησίας και ευστάθειας των αποτελεσμάτων. Τέλος, τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν και υποστηρίχθηκαν στον Αποφασίζοντα. Η διατριβή ολοκληρώνεται με σύνοψη των εξαχθέντων συμπερασμάτων και διατύπωση προτάσεων για περαιτέρω επιστημονική έρευνα.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΕκδότες και εκδόσεις
dc.subjectΣτρατηγικός σχεδιασμός
dc.subjectΠολυκριτηριακή λήψη αποφάσεων
dc.titleΑνάπτυξη πελατοκεντρικής στρατηγικής με μεθόδους πολυκριτήριας ανάλυσης: εφαρμογή σε ένα μεγάλο ελληνικό εκδοτικό οργανισμό
dc.typeDoctoral Thesis
dc.identifier.call070.5 ΑΛΕ
dc.description.abstractENScientific research regarding decision support in the publishing sector is not particularly extensive. This thesis suggests a multicriteria methodology for the elaboration of a comprehensive publishing strategy, effectively leading to rational actions’ choices. For that purpose, a customer-oriented approach, resulting from the discovery and satisfaction of reader’s needs and desires, must be combined with analysis of the company’s characteristics and potential, through the elaboration and drafting of the appropriate additive value model for the decision maker. Reader satisfaction analysis is illustrated through a real world application, i.e. customer-oriented strategy planning for the leading monthly IT magazine in Greece. This study implements the MUSA multicriteria satisfaction analysis method to evaluate reader satisfaction, in order to support the editor in making decisions while planning his editorial strategy. Reader satisfaction was analyzed based on a tree containing seven main criteria and thirty-two sub-criteria. Readers proved to be very satisfied and non-demanding, which results in narrower margins for efficient improvement suggestions. However the evaluation of the MUSA results led to putting forward suggestions that could support the editor in making amendment decisions. Some of these suggestions were successfully implemented within the scope of a new strategy. This revealed the need for two separate editions, an IT magazine for pupils and students as well as an IT magazine focused on women. The decision maker received suggestions on what these new publications’ features should be, deriving from the study’s quantitative results. Interaction between the researcher and the managers led to the realization of twelve distinct actions to be evaluated, which correspond to twelve publishing products. From said actions’ analysis of consequences, a set of nine criteria was determined, which reflect the publishing company’s policy. We defined the order of preference, chose and described the value of each criterion, as well as the method of evaluation and the source of information for each criterion. The decision maker’s total preference model elaboration followed. Criteria were ranked in order of importance and comparisons were made between actions to be chosen. MACBETH was chosen as method of multicriteria analysis, both for weighting the eligibility of criteria and for evaluating candidate publishing actions. “Profitability” proved to be the most important criterion, followed by “Public opinion influence” and “Brand name boosting”. Product “Television channel” gathered the highest score, followed by “Sunday paper”, “Electronic newspaper’s publication” and “Development of applications for mobile phones and hand-held devices”. Sensitivity and stability analyses were carried out to the results. Finally, results were presented and supported before the decision-maker. Thesis is completed with a synopsis of conclusions made, and suggestion of proposals for further scientific research.


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»