Στρατηγικό μάνατζμεντ μονάδων υγείας. Ανάλυση στρατηγικών μεγάλων ιδιωτικών ομίλων στην Ελλάδα
Master Thesis
Συγγραφέας
Κεσκιλίδης, Νικόλαος Α.
Ημερομηνία
2013-02-11Επιβλέπων
Γεωργόπουλος, ΝικόλαοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Υπηρεσίες υγείας -- Διοίκηση και οργάνωση ; Υγειονομική πολιτική ; Στρατηγικός σχεδιασμόςΠερίληψη
Ο κλάδος των ιδιωτικών υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα παρουσίασε από τις αρχές του 21ου αιώνα μια σημαντική ανάπτυξη η οποία τα τελευταία χρόνια χαρακτηρίζεται ως ραγδαία και αντανακλάται στη συνεχή και δυναμική αύξηση των συνολικών δαπανών υγείας ως ποσοστού του ΑΕΠ, από 6,5% το 1990 σε 9,5% το 2007. Το μερίδιο της ιδιωτικής συμμετοχής στο σύνολο των δαπανών υγείας διαμορφώθηκε το 2008 στο 27%, έναντι 13% το 2000 κυρίως λόγω των δυσλειτουργιών στις υπηρεσίες δημόσιας υγείας. Είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικός κλάδος για την ελληνική οικονομία, με κερδοφορία και συνεχείς προοπτικές ανάπτυξης τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Τα ιδιωτικά νοσοκομεία μπορούν να προσελκύσουν ασθενείς που επιζητούν ποιοτικές υπηρεσίες και κορυφαίους ιατρούς κυρίως σε συγκεκριμένες θεραπείες και επεμβάσεις. Οι ιδιωτικές κλινικές διακρίνονται σε μεγάλες και πολυδύναμες μονάδες, σε μεσαίες και μικρότερες κλινικές ενώ ξεχωριστή κατηγορία αποτελούν τα νευροψυχιατρικά θεραπευτήρια και μαιευτικές κλινικές. Τα τελευταία χρόνια οι ιδιωτικοί όμιλοι συνεχίζουν τις προσπάθειές τους για συγχωνεύσεις και εξαγορές με παράλληλη εντατικοποίηση των προσπαθειών για επέκταση των επιχειρήσεων σε αγορές του εξωτερικού, αλλά και σε νέους τομείς ιατρικών υπηρεσιών. Στον κλάδο δραστηριοποιούνται ισχυροί επιχειρηματικοί όμιλοι πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας περίθαλψης, οι οποίοι παρέχουν ολοένα και μεγαλύτερο φάσμα υπηρεσιών στηρίζοντας την στρατηγική τους σε τρεις βασικούς άξονες. Συγκεκριμένα: α) στη γεωγραφική κάλυψη, β) στην παροχή πλήρους φάσματος ιατρικών υπηρεσιών και γ) στην τεχνολογική και επιστημονική εξέλιξη. Παράλληλα σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και η περαιτέρω ισχυροποίηση τους, όχι μόνο στην εσωτερική αγορά αλλά και σε χώρες του εξωτερικού. Η παρούσα μελέτη επιχειρεί να εστιάσει στους μεγάλους ιδιωτικούς ομίλους στην Ελλάδα και παράλληλα αναφέρεται στο στρατηγικό μάνατζμεντ που εφαρμόζουν ώστε να αποκτήσουν μεγαλύτερο μερίδιο και να ισχυροποιήσουν την θέση τους τόσο στην εσωτερική αγορά όσο και στις αγορές του εξωτερικού.