Αξιοποίηση εικονικών κόσμων για την κατάρτιση εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εκπαιδευτική τεχνολογία ; Εκπαιδευτικοί -- Επιμόρφωση ; Εκπαίδευση από απόσταση ; Επαγγελματική εκπαίδευση ; Εικονική πραγματικότητα στην εκπαίδευσηΠερίληψη
Η πρώτη παιδαγωγική παρέμβαση που κάνει ή πιο σωστά οφείλει να κάνει ένας εκπαιδευτικός (πολλές φορές πριν ακόμη γνωρίσει τους μαθητές του) είναι η οργάνωση του χώρου της τάξης του. Του χώρου που θα φιλοξενήσει αυτόν και τους μαθητές του για μια ολόκληρη χρονιά, το πεδίο δράσης των περισσότερων - αν όχι όλων - των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων μιας τάξης ή ενός συγκεκριμένου τμήματος. Αν και πρώτη, είναι αυτή που ίσως της δίνεται η μικρότερη σημασία, παρότι αναφέρεται από πολλούς η μεγάλη συμμετοχή της στην έκβαση του μαθησιακού αποτελέσματος. Τα δεδομένα της έρευνας στη θεματική της οργάνωσης του σχολικού χώρου προέρχονται από μελέτες που έγιναν σε παλαιότερες εποχές και δεν έχουν ανανεωθεί δυσκολεύοντας ακόμα περισσότερο την προσπάθεια επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Η δεδομένη αρχιτεκτονική των σχολικών κτιρίων, μαζί με μια παγιωμένη νοοτροπία, αντίληψη και πρακτική πολλών ετών στην εκπαιδευτική πραγματικότητα έχει συμβάλει σε μια επιπόλαιη αντιμετώπιση του τομέα της οργάνωσης της σχολικής τάξης (Classroom organization). Η είσοδος των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στη σχολική εκπαίδευση (Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια εκπαίδευση) τα τελευταία χρόνια, παρά τη μεγάλη συζήτηση που έχει προκαλέσει, λίγα πράγματα έχει συνεισφέρει στη διαφορετική αντιμετώπιση της οργάνωσης της σχολικής τάξης ή έχει αλλάξει τη μορφή της διδασκαλίας προς πιο ομαδοσυνεργατικές μορφές παρά τις περί του αντιθέτου κατευθύνσεις των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών (ΑΠΣ).