Αξιοποίηση συστημάτων διαχείρισης Η-Τάξεων υποστηριζόμενων από εικονικούς κόσμους για τη δια βίου εκπαίδευση και κατάρτιση
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εκπαιδευτική τεχνολογία ; Εκπαιδευτικοί -- Επιμόρφωση ; Εκπαίδευση από απόσταση ; Επαγγελματική εκπαίδευση ; Εικονική πραγματικότητα στην εκπαίδευσηΠερίληψη
Ενδιαφέρον προκαλεί ο μεγάλος αριθμός ερευνητικών μελετών που διαπραγματεύεται την αξιολόγηση της αξιοποίησης ψηφιακών συστημάτων για την υποστήριξη της Δια Βίου Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Οι 3Δ Εικονικοί Κόσμοι και τα εργαλεία που ενσωματώνουν εκπαιδευτικές τεχνολογίες στην υπάρχουσα υποδομή των 3Δ Εικονικών Κόσμων (όπως το SLOODLE (Simulation Linked Object Oriented Dynamic Learning Environment), το οποίο επιτρέπει την ενσωμάτωση του Συστήματος Διαχείρισης Ηλεκτρονικών Τάξεων Moodle στον 3Δ Εικονικό Κόσμο Second Life) αποτελούν μια τεχνολογία η οποία ξεχωρίζει, λόγω των (α) δυνατοτήτων τους για προσομοίωση δραστηριοτήτων που πραγματοποιούνται στον «φυσικό» κόσμο, (β) των συστημάτων που επιτρέπουν αυξημένη παροχή ανατροφοδότησης σε κάθε ενέργεια του χρήστη αναφορικά με τον τρόπο που επηρεάζει το περιβάλλον του 3Δ Εικονικού Κόσμου, (γ) των δυνατοτήτων για το σχεδιασμό και τη δημιουργία εμπειριών που είναι αδύνατο και/ή ιδιαίτερα δύσκολο και ακριβό να υλοποιηθούν στον «φυσικό» κόσμο και (δ) των δυνατοτήτων που επιτρέπουν το σχεδιασμό και τη δημιουργία αυθεντικών καταστάσεων με τις οποίες ο χρήστης λαμβάνοντας έναν συγκεκριμένο ρόλο αλληλεπιδρά και λαμβάνει ανατροφοδότηση από τον 3Δ Εικονικό Κόσμο αναφορικά με τις πιθανές εκβάσεις της κατάστασης ανάλογα με τις ενέργειες που θα πραγματοποιήσει ο ίδιος ο χρήστης. Αναγνωρίζοντας αυτές τις δυνατότητες τα τελευταία χρόνια υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για την αξιοποίηση τους στη Δια Βίου Εκπαίδευση και την Κατάρτιση. Συγκεκριμένα, η διεθνής επιστημονική κοινότητα ξεκίνησε να ασχολείται με την ανάπτυξη ερευνητικών έργων, τα οποία αξιοποιούν τους 3Δ Εικονικούς Κόσμους στη Δια Βίου Εκπαίδευση και Κατάρτιση. Ωστόσο, με βάση τις έρευνες και τα έργα που μελετήθηκαν παρατηρήθηκε πως έχουν δημιουργήσει καλές πρακτικές χρησιμοποίησης των 3Δ Εικονικών Κόσμων και των ΣΔΗΤ που υποστηρίζουν Εικονικούς Κόσμους σε συγκεκριμένα πλαίσια αναφοράς και θεματολογίας της Δια Βίου Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Επομένως, παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η δημιουργία εκπαιδευτικών ενοτήτων, οι οποίες χρησιμοποιούν τις δυνατότητες και τα χαρακτηριστικά των παραπάνω, με στόχο το σχεδιασμό ενός γενικευμένου (generic) προγράμματος για τη Δια Βίου Εκπαίδευση και Κατάρτιση.