Στρατηγικός σχεδιασμός: μελέτη περίπτωσης της ελληνικής φαρμακευτικής βιομηχανίας με πολυεθνική δραστηριότητα Pharmathen SA
View/ Open
Abstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στο να αναλύσει και να αξιολογήσει τις κατάλληλες στρατηγικές επιλογές για τον φαρμακευτικό όμιλο Pharmathen έτσι ώστε να εξασφαλίσει μια κερδοφόρα πορεία. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται εισαγωγή στο αντικείμενο που πραγματεύεται η διπλωματική. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναφέρεται ο σκοπός της παρούσας εργασίας, ο οποίος και είναι να βοηθήσει τον όμιλο Pharmathen στο να επιλέξει τις καταλληλότερες στρατηγικές. Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται μια θεωρητική ανάλυση του υποδείγματος του Στρατηγικού Μάνατζμεντ, αναλύοντας όλα τα στάδια ανίχνευση περιβάλλοντος, διαμόρφωση στρατηγικής, υλοποίηση στρατηγικής και αξιολόγηση & έλεγχος. Μεγαλύτερο βάρος δίνεται σαφώς στα δύο πρώτα στάδια. Στο τέταρτο κεφάλαιο περιγράφεται αρχικά η επιχείρηση Pharmathen όπως είναι μέχρι σήμερα. Ακολουθεί ανάλυση του εξωτερικού και εσωτερικού περιβάλλοντος στο οποίο δραστηριοποιείται η επιχείρηση. Στη συνέχεια παραθέτονται οι εναλλακτικές στρατηγικές που μπορεί να ακολουθήσει σε όλα τα επίπεδα (επιχειρησιακό, επιχειρηματικό και λειτουργικό) και καταλήγει στην επιλογή των βέλτιστων στρατηγικών. Στο πέμπτο κεφάλαιο παραθέτονται κάποια συμπεράσματα που προκύπτουν από την παραπάνω ανάλυση. Στο έκτο κεφάλαιο καταγράφεται η βιβλιογραφία που χρησιμοποιήθηκε για την εκπόνηση της παρούσας εργασίας.