Οι τέσσερις μαγικές μαθηματικές πράξεις: εκπαιδευτικό λογισμικό στα μαθηματικά της Δ' Δημοτικού
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εκπαίδευση -- Πληροφορική ; Εκπαιδευτική τεχνολογία ; Μαθηματικά -- Διδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστή ; Εκπαίδευση, ΠρωτοβάθμιαΠερίληψη
Με τα Εκπαιδευτικά Λογισμικά επιδιώκεται η αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρουν οι τεχνολογίες της Πληροφορίας για τη δημιουργία ενός ελκυστικού μαθησιακού περιβάλλοντος που θα ενισχύει τη διερευνητική, ενεργητική και δημιουργική μάθηση. Η ένταξη των Νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία στηρίζεται στις θεωρίες της μάθησης. Οι φάσεις ανάπτυξης ενός εκπαιδευτικού λογισμικού ακολουθούν ένα από τα καθιερωμένα μοντέλα ανάπτυξης εφαρμογών πολυμεσικού λογισμικού και είναι η ανάλυση, η σχεδίαση, η υλοποίηση, η ολοκλήρωση – διανομή και τέλος η λειτουργία – συντήρηση. Η αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού είναι δύσκολη επειδή πρέπει να καλύψει ένα ευρύ φάσμα θεμάτων. Η παρούσα εργασία αφορά στη διαδικασία σχεδίασης και ανάπτυξης μιας εφαρμογής για την υποστήριξη της διδασκαλίας των Μαθηματικών της Δ΄ Δημοτικού. Η επιλογή του περιεχομένου και η δομή του λογισμικού στηρίχθηκε στο σχολικό βιβλίο και στο αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας. Το πρόγραμμα που χρησιμοποίησα ήταν το «DREAMWEAVER». Με τη βοήθεια του συγκεκριμένου προγράμματος ανέπτυξα τις παρακάτω γλώσσες προγραμματισμού: την html, την php καθώς και τη βάση δεδομένων sql. Το αποτέλεσμα ήταν ένα εκπαιδευτικό λογισμικό, το οποίο στοχεύει στην εκμάθηση των πράξεων της πρόσθεσης, της αφαίρεσης, του πολλαπλασιασμού και της διαίρεσης, μέσω της θεωρίας και της εξάσκησης. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει τη δυνατότητα, έπειτα από κατάλληλη επεξεργασία, να επεκταθεί και να χρησιμοποιηθεί για όλα τα μαθήματα του δημοτικού ή από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Θα μπορούσε επίσης να αναρτηθεί στο διαδίκτυο και έτσι ο μαθητής να μπορεί καθημερινά να διαβάζει τη θεωρία, να επιλύει τις ασκήσεις και έπειτα να αξιολογείται.