Σχεδιασμός και ανάπτυξη εφαρμογής για Mobile Social Space
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/unipi/5060/Denaksas.pdf.jpg?sequence=4&isAllowed=y)
Master Thesis
Συγγραφέας
Δεναξάς, Ιωάννης Δ.
Ημερομηνία
2012-10-17Επιβλέπων
Σταυρουλάκη, Βέρα - ΑλεξάνδραΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Online social networks -- Design ; Mobile communication systems -- Technological innovations ; Web servicesΠερίληψη
Το τοπίο στο διαδίκτυο και τις επικοινωνίες έχει υποστεί ραγδαίες αλλαγές τα τελευταία χρόνια. Σήμερα, διανύοντας τη μεταβατική περίοδο από το Web 2.0 στο Σημασιολογικό Ιστό ή Web 3.0, ο παγκόσμιος ιστός γνωρίζει σπουδαία άνθηση που σηματοδοτείται από την επικράτηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Με δεδομένο ότι τα κινητά τηλέφωνα έχουν αναβαθμιστεί σε «έξυπνα τηλέφωνα» και οι πάροχοι έχουν καταστήσει προσιτή τη χρήση του mobile internet, αναπάντεχα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης περνούν και στο χώρο του mobile. Δεν λείπουν όμως και τα αρνητικά σημεία από τα οποία βάλλονται οι εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης. Για παράδειγμα, ο εντοπισμός χρήσιμων και αξιόπιστων πληροφοριών καθίσταται πολλές φορές εξαιρετικά δύσκολος, λόγω κυρίως της ανοργάνωτης κατανομής των δεδομένων στους αναρίθμητους κοινωνικούς ιστότοπους που λειτουργούν. Τη λύση στο πρόβλημα καλούνται να δώσουν τα Mobile Social Spaces, μία πιο σύνθετη εφαρμογή που ολοκληρώνει τα υπάρχοντα κοινωνικά δίκτυα και είναι προσβάσιμη από παντού και πάντοτε. Επιπλέον, δίνει έμφαση στην εξατομικευμένη παροχή πληροφοριών και υπηρεσιών, κάνει αποτελεσματική χρήση των πόρων και των χαρακτηριστικών των συσκευών και προστατεύει την ιδιωτικότητα του χρήστη. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη μίας εφαρμογής για Mobile Social Space. Το UnipiMOSS, όπως ονομάζεται η εφαρμογή που υλοποιήθηκε, αποτελεί μία μικρογραφία ενός Mobile Social Space. Διαθέτει ενσωματωμένες υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης (προφίλ χρηστών, θυρίδα μηνυμάτων, λίστα επαφών, check-in σημείων, αναγνώριση συσκευής κ.α.), ενώ διασυνδέεται με εξωτερικά κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook, το Twitter και το Linkedin. Έχει αναπτυχθεί στη νεφοϋπολογιστική πλατφόρμα του Google App Engine, η οποία του προσδίδει υψηλή κλιμάκωση, ενώ χάρη στη χρήση web τεχνολογιών, διαθέτει συμβατότητα με τις περισσότερες «έξυπνες» mobile συσκευές.