Social tagging evaluation methodologies in technology - enhanced learning
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εκπαιδευτική τεχνολογία ; Διαδίκτυο (Internet) στην εκπαίδευση ; Open Learning ; Εκπαίδευση -- Πληροφορική ; IEEE 802.16 (Standard) ; Παγκόσμιος Ιστός (WWW) -- Τεχνολογικές καινοτομίεςΠερίληψη
Ο στόχος της παρούσας Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας είναι η εφαρμογή μιας προτεινόμενης Μεθοδολογίας Ανάλυσης Συλλογικού Χαρακτηρισμού, σε μια υπάρχουσα Αποθήκη Μεταδεδομένων Μαθησιακών Αντικειμένων, την «OpenScienceResources Repository». Στα πλαίσια της Τεχνολογικά Υποστηριζόμενης Μάθησης γίνεται χρήση ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου σε μορφή Μαθησιακών Αντικειμένων προκειμένου να υποστηριχθεί ένα μεγάλο φάσμα εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Γενικά, το ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο είναι οργανωμένο με βάση μοντέλα μεταδεδομένων τα οποία αποτελούν κοινά αποδεκτούς τρόπους περιγραφής εκπαιδευτικού περιεχομένου, χρησιμοποιώντας μεταδεδομένα όπως αυτά που προσφέρει το διεθνές πρότυπο μοντέλο «IEEE Μεταδεδομένα Μαθησιακού Αντικειμένου» (IEEE LTSC, 2002). Ωστόσο, το μοντέλο αυτό επιβάλλει μια αυστηρή ταξινόμηση του περιεχομένου (Bateman et al., 2007; Vuorikari, 2007). Ο Συλλογικός Χαρακτηρισμός υποστηρίζεται από μια σειρά εφαρμογών του Παγκοσμίου Ιστού οι οποίες ενθαρρύνουν ομάδες ατόμων να μοιραστούν ανοιχτά με άλλους χρήστες τις ιδιωτικές περιγραφές τους (ή ετικέτες) του ψηφιακού περιεχομένου, είτε με τη χρήση μιας συλλογής από ετικέτες που δημιουργούνται από τα ίδια τα άτομο για προσωπική χρήση (λαϊκονομία) είτε με τη χρήση ενός συλλογικού λεξιλογίου (collabulary) (Anderson, 2007). Ολοένα και περισσότερες έρευνες επικεντρώνονται στα πιθανά οφέλη του χαρακτηρισμού των ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου με ετικέτες οι οποίες προέρχονται από τελικούς χρήστες, σε σύγκριση με το χαρακτηρισμό με ετικέτες προερχόμενες από τυποποιημένες περιγραφές κοινά αποδεκτών συστημάτων ταξινόμησης του περιεχομένου όπως είναι το ΙΕΕΕ LOM (Bi et al., 2009). Για το σκοπό αυτό, έχει εκπονηθεί στα πλαίσια του κλάδου της Τεχνολογικά Υποστηριζόμενης Μάθησης, ένας αριθμός μελετών οι οποίες έχουν ως βασικό στόχο να αξιολογήσουν τα πιθανά οφέλη του Συλλογικού Χαρακτηρισμού όσον αφορά στη βελτίωση της ποιότητας της αναζήτησης του ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου (Trant, 2009a; Vuorikari & Ayre, 2009). Παρ’όλα αυτά υπάρχουν περιορισμένες μελέτες οι οποίες ερευνούν το πώς η τακτική των χρηστών στη Διαδικασία Χαρακτηρισμού των Μαθησιακών Αντικειμένων μπορεί να επηρεάσει α) την ενίσχυση των μεταδεδομένων που χαρακτηρίζουν το ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο και β) την προκύπτουσα λαϊκονομία σε σύγκριση με το επίσημο λεξιλόγιο που χρησιμοποιείται για την περιγραφή του ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου. Η προτεινόμενη Μεθοδολογία Αξιολόγησης Συλλογικού Χαρακτηρισμού, η οποία εφαρμόζεται μέσω της παρούσας Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας στην Αποθήκη Μεταδεδομένων Μαθησιακών Αντικειμένων «OpenScienceResources», έχει ως στόχο της να ερευνήσει τα πιο πάνω ερωτήματα και να εξετάσει κατά πόσο τα διαφορετικά κίνητρα των χρηστών στη Διαδικασία Χαρακτηρισμού, μπορούν να ενισχύσουν τα μεταδεδομένα που χαρακτηρίζουν το ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο.