Σχεδιασμός μαθημάτων με χρήση ηλεκτρονικών εργαλείων μάθησης για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Master Thesis
Συγγραφέας
Μαυρομματάκη, Σταυρούλα Σ.
Ημερομηνία
2012-09-25Επιβλέπων
Παρασκευά, ΦωτεινήΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εκπαίδευση -- Πληροφορική ; Εκπαιδευτική τεχνολογία ; Εκπαίδευση από απόσταση ; Εκπαίδευση, Δευτεροβάθμια ; Wikis (Computer science) ; BlogsΠερίληψη
ΟΙ συνεχείς εξελίξεις στο χώρο του διαδικτύου ήταν αδύνατο να μην επιφέρουν αλλαγές και στο χώρο της εκπαιδευτικής τεχνολογίας. Οι τεχνολογίες Web 2.0, όπως τα blogs, τα wikis, social networks κ.α., δεν άργησαν να αξιοποιηθούν και στο πεδίο της εκπαίδευσης εμπνέοντας έναν νέο χώρο, αυτόν του Education 2.0. Τα Wikis ξεχώρισαν λόγω των πολλών δυνατοτήτων που προσφέρουν, όταν χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια καλά σχεδιασμένων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Με τη χρήση τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, σε συνδυασμό με το μοντέλο Μάθησης που βασίζεται σε Προβλήματα (Problem Based Learning), ο εκπαιδευόμενος αναλαμβάνει το ρόλο του ερευνητή, συμμετέχοντας ενεργά στη διαδικασία απόκτησης της γνώσης, αλλά συγχρόνως καλλιεργεί την επιστημονική και κριτική του σκέψη, απαραίτητα εφόδια για την καθημερινή ζωή του. Ειδικότερα στην παρούσα ερευνητική εργασία γίνεται εφαρμογή της χρήσης των Wikis από μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο μάθημα της Πληροφορικής, μέσα σε ένα συνεργατικό περιβάλλον που στηρίζεται στη Μάθηση βασισμένη σε Προβλήματα. Αξιολογείται το μαθησιακό αποτέλεσμα των μαθητών που διδάχτηκαν σύμφωνα με το μοντέλο της Μάθησης βασισμένης σε Προβλήματα με χρήση Wikis (πειραματική ομάδα), σε σχέση με αυτούς που διδάχτηκαν την ίδια ενότητα με την παραδοσιακή διδασκαλία (ομάδα ελέγχου). Επιπλέον, γίνεται προσπάθεια να αποτιμηθεί η ενεργή συμμετοχή των μαθητών στην πλατφόρμα του Wiki.