Αλληλεπιδραστικό πρόγραμμα εκμάθησης αρχιτεκτονικής και φυσικής οργάνωσης αρχείων, με προσαρμοστικές λειτουργίες υποβοήθησης μάθησης
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Λογισμικό εφαρμογών -- Ανάπτυξη ; Εκπαίδευση -- Ηλεκτρονικοί υπολογιστές -- Προγράμματα ; Εκπαιδευτική τεχνολογία ; Οργάνωση αρχείωνΠερίληψη
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή πραγματεύεται τον αλληλεπιδραστικό έλεγχο εκμάθησης αρχιτεκτονικής και φυσικής οργάνωσης αρχείων. Το εξέχον στοιχείο αυτού του προγράμματος είναι η προσαρμοστικότητα σύμφωνα με τις μαθησιακές ικανότητες του εκάστοτε χρήστη, καθώς επίσης και τις προηγούμενες γνώσεις του πάνω στο συγκεκριμένο θέμα. Μέσα από το αυτή την εφαρμογή, δίνεται η δυνατότητα στο χρήστη να επιλέξει ποιο test από τα τρία επίπεδα που είναι διαθέσιμα επιθυμεί να δοκιμάσει. Έπειτα η αντίστοιχη πορεία του και οι επιδόσεις του αποθηκεύονται στη βάση δεδομένων του συστήματος. Ο μαθητής ακολουθεί την πορεία των test, σύμφωνα με την καθοδήγηση του συστήματος ή σύμφωνα με τη δική του επιθυμία. Ένα σημαντικό στοιχείο που δίνει η εφαρμογή είναι η παροχή βοήθειας, σύμφωνα με την πρότερη πρόοδο του χρήστη. Αναφορικά με τη βάση δεδομένων, υπάρχει η δυνατότητα αποθήκευσης των επιδόσεων και των στοιχείων του εκάστοτε χρήστη σε δομή κατάλληλη για να υποστηρίξει τη μοντελοποίηση και τη προσαρμοστικότητα που προσφέρει το σύστημα. Η εφαρμογή παρέχει επιπλέον κάποιες βασικές αρχές θεωρίας για το συγκεκριμένο μάθημα αλλά και τρία διαφορετικά επίπεδα ασκήσεων που επαναλαμβάνονται με τυχαίους αριθμούς με σαφή μηνύματα και παραπομπές βοήθειας για την λύση τους ώστε να επιτυγχάνεται η καλύτερη κατανόηση και εμπέδωση από το μαθητή. Επίσης η εφαρμογή παρέχει και ένα σύστημα, ειδικά σχεδιασμένο για χρήση από καθηγητές με τέσσερεις λειτουργίες. Με την πρώτη πραγματοποιείται η διαχείριση των χρηστών-μαθητών εισαγωγή, διαγραφή , αναζήτηση καθώς και έλεγχος της προόδου του σε κάθε επίπεδο (πόσες ολοκληρωμένες προσπάθειες έχει κάνει ανά επίπεδο) καθώς και η τελευταία ολοκληρωμένη προσπάθεια (ημερομηνία & ώρα ) με αναφορά τόσο στον αριθμό των σωστά απαντημένων ερωτημάτων όσο και τον αριθμό των λανθασμένων. Με τη δεύτερη μπορεί να πραγματοποιείται η διαχείριση των χρηστών-καθηγητών εισαγωγή, διαγραφή και αναζήτηση. Με την τρίτη πραγματοποιείται διαχείριση των ερωτήσεων των test εισαγωγή (ερωτήσεις – απαντήσεις – μηνύματα λάθους με παραπομπές – βοήθεια), διαγραφή καθώς και αναζήτηση ανά επίπεδο. Τέλος στην τέταρτη λειτουργία φαίνονται αναλυτικά όλες οι ενέργειες του μαθητή δηλαδή πότε και πώς συμπεριφέρθηκε (π.χ. τη συγκεκριμένη ημερομηνία και ώρα άνοιξε κάποιο test και δεν το ολοκλήρωσε ή σε αντίθετη περίπτωση πόσες σωστές και πόσες λάθος απαντήσεις είχε –ποσοστό επιτυχίας).