Εφαρμογή εκπαιδευτικών σεναρίων στην εκπαίδευση εκπαιδευτικών με την υποστήριξη του διαδραστικού πίνακα
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εκπαίδευση -- Πληροφορική ; Εκπαιδευτική τεχνολογία ; Αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή ; Εκπαιδευτικοί, Εκπαίδευση τωνΠερίληψη
Παρουσιάζεται η ανάγκη για εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στη χρήση του Διαδραστικού Πίνακα, ενός τεχνολογικού εργαλείου, που σύμφωνα με τη βιβλιογραφία φαίνεται να αποτελεί σημείο εισόδου των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική πρακτική μέσα από το διττό του ρόλο, αφού παράλληλα ελέγχει και ελέγχεται από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Ταυτόχρονα η σωστή χρήση και ο συνδυασμός των δυνατοτήτων του ΔΠ αναβαθμίζουν το επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Η παρούσα μελέτη, στηριζόμενη σε ένα οιονεί πειραματικό ερευνητικό σχέδιο, επιχείρησε τη διερεύνηση ενός τρόπου εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών στη χρήση και ενσωμάτωση του ΔΠ στην εκπαιδευτική πράξη στηριζόμενη στο μοντέλο της Γνωστικής Μαθητείας. Μια ομάδα δέκα εκπαιδευτικών συμμετείχε εθελοντικά και κατεγράφησαν τα στοιχεία του ΔΠ που εμπλέκονται στη μάθηση και τα οποία οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούσαν στην μέχρι τότε διδακτική πρακτική. Στη συνέχεια μέσα από την εκπαιδευτική παρέμβαση αναμετρήθηκαν και αξιολογήθηκαν οι εκπαιδευτικοί με βάση τα εργαλεία μέτρησης ήτοι της Ρουμπρίκας αξιολόγησης και της Λίστας ελέγχου. Τα στοιχεία έδειξαν σημαντικά στατιστική διαφορά στα στοιχεία που περιέχονταν στη Λίστα ελέγχου και στη βαθμολογία της Ρουμπρίκας αξιολόγησης. Παράλληλα η μελέτη εξέτασε το βαθμό εμπιστοσύνης των εκπαιδευτικών στη χρήση ένταξη και ενσωμάτωση του ΔΠ στη διδασκαλία. Μια κλίμακα αυτοαναφοράς χρησιμοποιήθηκε για να καταγράψει τη διαφορά στην εμπιστοσύνη των εκπαιδευτικών πριν και μετά την εκπαιδευτική παρέμβαση. Η εμπιστοσύνη στη χρήση του ΔΠ ενισχύει την αυτοπεποίθηση των εκπαιδευτικών σχετικά με τη λειτουργία του τεχνολογικού εργαλείου και αποτελεί σημαντικό παράγοντα επιτυχούς ένταξης και ενσωμάτωσης του ΔΠ στη διδασκαλία. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως η εμπιστοσύνη των εκπαιδευτικών επηρεάστηκε προς τα βελτίω.