Συνθετική κίνηση εικονικών πρακτόρων για το ευφυές εικονικό περιβάλλον REVE Worlds
Master Thesis
Συγγραφέας
Βασιλείου, Γκόλφω - Ελένη
Ημερομηνία
2012-05-28Επιβλέπων
Παναγιωτόπουλος, ΘεμιστοκλήςΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ευφυείς πράκτορες (Λογισμικό υπολογιστών) ; Three-dimensional imaging ; Τεχνητή νοημοσύνη ; Εικονική πραγματικότητα ; Human-computer interactionΠερίληψη
Ο σχεδιασμός και η δημιουργία ενός εικονικού πράκτορα είναι ένα πολυσύνθετο πρόβλημα το οποίο ερευνάται εδώ και χρόνια. Όταν ένας πράκτορας σε ένα εικονικό περιβάλλον έχει ανθρώπινη μορφή, μεγάλο ρόλο στη ρεαλιστική αναπαράσταση της συμπεριφοράς του παίζουν, εκτός από τη νοημοσύνη του η εμφάνιση του και ο τρόπος που κινείται και αντιδράει στα ερεθίσματα που δέχεται από το περιβάλλον του. Αυτή η διπλωματική παρέχει μια επέκταση στο ευφυές εικονικό περιβάλλον REVE Worlds. Οι εικονικοί πράκτορες που διαθέτει το REVE Worlds έχουν ως σώματα απλά τρισδιάστατα μοντέλα με περιορισμένες δυνατότητες κίνησης. Σκοπός αυτής της διατριβής είναι σχεδίαση και υλοποίηση μιας συστηματικής υποδομής που θα επιτρέπει την εύκολη δημιουργία και ενσωμάτωση κινήσεων και μοντέλων για τους πράκτορες. Αφού έγινε διαχωρισμός της έννοιας των εικονικών πρακτόρων σε τρία επίπεδα (μοντέλο, κίνηση, συμπεριφορά) και παρουσιάστηκαν προηγούμενες σχετικές προσεγγίσεις και βιβλιογραφία, επιλέχθηκε το πρότυπο ανθρωπόμορφης μοντελοποίησης H-ANIM ως η κατάλληλη βάση για το REVE Worlds. Για την επίδειξη της ορθής λειτουργίας του πλαισίου μελετήθηκαν δύο περιπτώσεις χρήσης. Ένα animation για περπάτημα και ένα animation κίνησης χεριού για το πιάσιμο κάποιου αντικειμένου. Ο έλεγχος των κινήσεων γίνεται σε πραγματικό χρόνο μέσω εντολών του interface του REVE Worlds. Το αποτέλεσμα ήταν η σχεδίαση και η υλοποίηση μίας υποδομής που επιτρέπει στο REVE Worlds να εκμεταλλεύεται την ευελιξία που προσφέρει το H-ANIM.