Η στρατηγική της Imperial Tobacco Hellas και η διαμόρφωση του μίγματος προβολής της με τα νέα δεδομένα απαγόρευσης της προώθησης και διαφήμισης των καπνικών προϊόντων
Master Thesis
Συγγραφέας
Μπαλφούσια, Νίκη Θ.
Ημερομηνία
2012-04-04Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Στρατηγικός σχεδιασμός ; Καπνός (Φυτό) -- Βιομηχανία και εμπόριοΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να μελετηθεί τόσο σε βιβλιογραφικό όσο και σε εταιρικό επίπεδο ο κλάδος της καπνοβιομηχανίας καθώς επίσης και η στρατηγική και το μίγμα προβολής της Imperial Tobacco Hellas, μίας από τις μεγαλύτερες εταιρίες του κλάδου, μέσα στα πλαίσια της «νέας εποχής» με την απαγόρευση της προώθησης και διαφήμισης των τσιγάρων και την αύξηση της φορολογίας. Ο κλάδος των καπνικών είναι ένας κλάδος ιδιαίτερα ανταγωνιστικός που απαρτίζεται από αρκετές επιχειρήσεις. Λόγοι που οδήγησαν την υποφαινόμενη στην επιλογή του συγκεκριμένου κλάδου είναι καταρχάς η ενασχόλησή της σε οργανωτική θέση στην εταιρεία Imperial Tobacco και αφετέρου το ιδιαίτερο ενδιαφέρον που παρουσιάζει o κλάδος με την νέα πρόκληση που έχει να αντιμετωπίσει. Η εργασία ξεκινάει με μια σύντομη αναφορά στον κλάδο του τσιγάρου, τα διαφορετικά είδη τσιγάρου, την ανάλυση και κατηγοριοποίηση της αγοράς και τις σημαντικότερες επιχειρήσεις του κλάδου. Στη συνέχεια αναλύεται διεξοδικά η εξεταζόμενη επιχείρηση. Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση, τόσο σε βιβλιογραφικό όσο και σε εταιρικό επίπεδο, του εξωτερικού περιβάλλοντος στο οποίο δραστηριοποιείται η εταιρία (γενικευμένο και άμεσο εξωτερικό περιβάλλον). Εδώ γίνεται εκτενής αναφορά στο νέο νομοθετικό και φορολογικό πλαίσιο που ισχύει εφόσον είναι άμεσα συνυφασμένο με την στρατηγική και τη δραστηριοποίηση της επιχείρησης αλλά και του κλάδου γενικότερα. Στη συνέχεια αναλύεται το εσωτερικό περιβάλλον μέσω ης θεωρίας πόρων και ικανοτήτων και την Αλυσίδα Αξίας. Ακολουθεί η ανάλυση της στρατηγικής η οποία πραγματοποιείται σε επιχειρησιακό, επιχειρηματικό επίπεδο και λειτουργικό επίπεδο. Η λειτουργική στρατηγική εστιάζει στην στρατηγική Marketing και πιο συγκεκριμένα στο πως διαμορφώθηκε το μίγμα προβολής της Imperial Tobacco προσαρμοσμένο στα νέα δεδομένα της εποχής. Τέλος πρόταση της παρούσας εργασίας είναι να συνεχίσει η εταιρεία την υλοποίηση της στρατηγικής που έχει χαράξει έχοντας πάντα την ευελιξία και την δημιουργικότητα να προσαρμόζεται στο συνεχώς μεταβαλλόμενο εξωτερικό περιβάλλον και να εφευρίσκει εναλλακτικούς και καινοτόμους τρόπους προώθησης των προϊόντων της.