Ανώτερη ναυτική εκπαίδευση στην Ελλάδα - συμπεράσματα από την ανάλυση των εισαγωγικών αποτελεσμάτων στις Α.Ε.Ν. (2005-2009)
Master Thesis
Συγγραφέας
Λουδάρος, Εμμανουήλ Α. & Ε.
Ημερομηνία
2012-04-02Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ναυτική εκπαίδευση -- Ελλάδα ; Εκπαίδευση των γυναικώνΠερίληψη
Η Ανώτερη Ναυτική Εκπαίδευση επιδιώκει την παροχή όλων των απαραίτητων εκείνων γνώσεων για τη δημιουργία Αξιωματικών, έτοιμων και ικανών να επανδρώσουν την Εμπορική Ναυτιλία της Ελλάδας, έναν τόσο σημαντικό και αυτόνομο κλάδο της Εθνικής μας Οικονομίας. Από τα μέσα του 18ου αιώνα έως και τις μέρες μας η Ναυτική Εκπαίδευση πέρασε από αρκετά διαφορετικά στάδια. Σήμερα, στην χώρα μας παρέχεται Ανώτερη Ναυτική Εκπαίδευση διάρκειας 4 ετών, ενώ η φοίτηση εναλλάσσεται μεταξύ θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης, γνωστή ως σύστημα των Sandwich Courses. Με το πέρας των σπουδών χορηγούνται ο τίτλος σπουδών καθώς και το αποδεικτικό ικανότητας Αξιωματικού Ε.Ν. Γ’ Τάξης. Από το 2005 και μετά σημαντικές αλλαγές σημειώνονται στην Ανώτερη Ναυτική Εκπαίδευση όπως, η ελεύθερη εισαγωγή των γυναικών σε αυτήν, η ελεύθερη επιλογή από πλευράς σπουδαστή τύπου φοίτησης (εσωτερική ή εξωτερική), η αλλαγή ποσοστώσεων στις ανά Ειδικές Κατηγορίες και η ανταλλαγή πληθυσμών μεταξύ τους, η πιο πρόσφατη στροφή των νέων για εισαγωγή τους στην Ανώτερη Ναυτική Εκπαίδευση. Τα αντικείμενα που πραγματεύεται η παρούσα εργασία, προσφέρονται για μετέπειτα μελέτη, δεδομένου ότι οι αλλαγές αυτές εστιάζουν κυρίως στην πενταετία 2005-2009, χρονικό διάστημα ικανό να μας ενημερώσει μόνο για την εισαγωγή και όχι για την εξαγωγή νέων από την Ανώτερη Ναυτική Εκπαίδευση.