Στρατηγική για την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό
Master Thesis
Συγγραφέας
Κουτσοβασίλης, Νικόλαος Κ.
Ημερομηνία
2012-02-29Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Τουρισμός -- Ελλάδα ; Τουριστική οικονομία ; Στρατηγικός σχεδιασμός ; Επιχειρηματικότητα -- ΕλλάδαΠερίληψη
Ο τουρισμός είναι ο πλέον αναπτυσσόμενος τομέας της παγκόσμιας οικονομίας και ειδικότερα για την Ελλάδα αποτελεί τη βασικότερη πηγή πλούτου. Η συμβολή της τουριστικής οικονομίας στο ΑΕΠ της Ελλάδας έφτασε τον περασμένο χρόνο στο 15,3%, ενώ η συνολική απασχόληση στην τουριστική οικονομία αντιστοιχεί σχεδόν στο 20%. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας για το πρώτο οκτάμηνο του 2011, ο τουρισμός αναδεικνύεται σε πρωταγωνιστή με τις εισπράξεις να φτάνουν τα 7,718 δισ. ευρώ καταγράφοντας άνοδο 10% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Οι εκτιμήσεις των τουριστικών φορέων σχετικά με τις οι αφίξεις τουριστών το 2011 είναι αισιόδοξες και περιμένουν τα τουριστικά έσοδα να ξεπεράσουν τα 16,5 εκατομμύρια τα οποία ισοδυναμούν με μια αύξηση 1% στο ΑΕΠ της χώρας. Ο τουρισμός αποτελεί μοχλό ανάπτυξης για την οικονομία της χώρας μας και επιφέρει γενικότερα κοινωνικές, πολιτισμικές, χωρικές και περιβαλλοντικές αλλαγές, στις περιφέρειες της Ελλάδας. Παρόλα όμως αυτά τα οικονομικά μεγέθη το ελληνικό κράτος μέχρι τώρα δεν εφαρμόζει τις καταλληλότερες στρατηγικές για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και ο κλάδος του τουρισμού ποτέ δεν αποτέλεσε στην ουσία αντικείμενο ενός μέσο-μακροπρόθεσμου σχεδιασμού. Το τουριστικό προϊόν στην Ελλάδα αφέθηκε περίπου στην ιδιωτική πρωτοβουλία, με αποτέλεσμα να παρουσιάζει μια εξαιρετική ποιοτική ανομοιομορφία και μη ορθολογική διασπορά.