Διεθνής προβολή των τουριστικών προορισμών : ανάλυση των ευκαιριών και απειλών του σύγχρονου περιβάλλοντος
Master Thesis
Author
Μπίτζιος, Δημήτριος - Μάριος
Date
2011-12-19View/ Open
Abstract
Το παρόν σύγγραμμα επικεντρώνεται στους τουριστικούς προορισμούς, σε επίπεδο προβολής. Η σύντομη περιγραφή του τουρισμού, καταλήγει πως ο τουριστικός προορισμός απαρτίζεται από διαφορετικά συστατικά που συνοψίζονται στους φυσικούς, τεχνητούς, ιστορικούς- αρχαιολογικούς, κοινωνικούς πόλους έλξης και τις υποστηρικτικές υπηρεσίες. Το περιβάλλον στο οποίο προβάλλεται και δραστηριοποιείται η τουριστική περιοχή εμφανίζει ευκαιρίες και απειλές σε επίπεδο πολιτικό, νομικό, οικονομικό, κοινωνικό, τεχνολογικό, οικολογικό και πολιτιστικό. Για την καλύτερη κατανόηση του αντικείμενου, επιλέγεται η Μύκονος ως μελέτη περίπτωσης και βάση για την ανάλυση των ευκαιριών και απειλών και τη διαμόρφωση προτάσεων προβολής. Η τεχνολογική εξέλιξη με πρωταγωνιστή το διαδίκτυο, ο ισχυρός ανταγωνισμός, το χάσμα προσδοκιών, το αίσθημα της ασφάλειας, ο βαθμός υποστήριξης από τον εθνικό οργανισμό προβολής, η οικολογική ευαισθητοποίηση, η ανάδειξη ειδικών μορφών τουρισμού, με κυριότερες τον θαλάσσιο, τον ιστορικό, τον πολιτιστικό, τον τουρισμό πολυτελείας και την ομάδα στόχο των ομοφυλόφιλων ταξιδιωτών φαίνεται να είναι οι κυριότεροι λόγοι που σηματοδοτούν την πορεία του προορισμού. Τα δεδομένα που δημιουργεί το σύγχρονο περιβάλλον ολοένα και αυξάνονται, όπως αποτυπώνονται από τις ευκαιρίες και απειλές σε επίπεδο πολιτικό, οικονομικό, κοινωνικό, τεχνολογικό, νομικό και περιβαλλοντικό με αποτέλεσμα να κρίνεται απαραίτητη η υλοποίηση ενεργειών σε πολλά επίπεδα. Η φροντίδα για την εικόνα του προορισμού, η στόχευση σε ειδικές ομάδες ενδιαφέροντος, η στοχοθέτηση βάσει συγκεκριμένων στρατηγικών, η αξιοποίηση των σύγχρονων δυνατοτήτων της τεχνολογίας, ο συνδυασμός των κατάλληλων μέσων στη κατάλληλη χρονική περίοδο και η πρόνοια για τη διαχείριση κρίσης, θεωρούνται η βάση για την αξιοποίηση των ευκαιριών και απειλών. Αντιπαραβάλλοντας τις προτεινόμενες κατευθύνσεις, με όσα πραγματοποιούνται από το Δήμο Μυκόνου, ως υπεύθυνου φορέα για την προώθηση του προορισμού, επιχειρείται ο εντοπισμός κενών που θα μπορούσαν να αποτελούν τη βάση σχετικών ερευνών για την αποτελεσματικότητα των προτάσεων. Φαίνεται πως η ανάγκη για ολοκληρωμένα προγράμματα ειδικής στόχευσης σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, ο συντονισμός των επαγγελματιών του νησιού και η έμφαση στο διαδίκτυο αποτελούν στοιχεία προς αξιολόγηση και ιεράρχηση.