Η γυναικεία επιχειρηματικότητα στο σύγχρονο οικονομικό περιβάλλον της Ελλάδας
Master Thesis
Συγγραφέας
Σπυριδοπούλου, Παρασκευή Ι.
Ημερομηνία
2011-12-14Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Γυναίκα -- Στελέχη επιχειρήσεων ; Γυναίκα -- Επαγγελματική απασχόληση ; Επιχειρηματικότητα -- Ελλάδα ; Ελλάδα -- Οικονομικές συνθήκες -- 21ος αιώναςΠερίληψη
Η σπουδαιότητα της γυναικείας επιχειρηματικότητας για την ανάπτυξη των εθνικών οικονομιών και την εθνική οικονομική μεγέθυνση έχει αναδειχθεί από πολλές μελέτες παγκοσμίως. Στην Ελλάδα τα τελευταία δύο με τρία χρόνια λόγω του εξαιρετικά ασθενούς οικονομικού κλίματος που επικρατεί η ενίσχυση της γυναικείας επιχειρηματικότητας αποτελεί από τις πιο σημαντικές πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει η χώρα τα τελευταία χρόνια, προκειμένου να βοηθήσει στην ανάπτυξη του εμπορίου και στην επιτάχυνση των ρυθμών της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Κύριος στόχος της παρούσας εργασίας είναι να περιγράψει και να παρουσιάσει τις πτυχές και τους προσδιοριστικούς παράγοντες της προσπάθειας δημιουργίας μιας νέας επιχείρησης ή την επέκταση μιας υφιστάμενης επιχείρησης από γυναίκες και κυρίως στον ελλαδικό χώρο, μέσω της συλλογής τόσο πρωτογενών (διεξαγωγή έρευνας με την χρήση ερωτηματολογίου) όσο και δευτερογενών (βιβλιογραφία) δεδομένων. Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι η ανάπτυξη της γυναικείας επιχειρηματικότητας στο σύγχρονο οικονομικό περιβάλλον της Ελλάδας ακολουθεί το υπόδειγμα υστέρησης που εμφανίζει στους περισσότερους τομείς η ελληνική οικονομία έναντι των άλλων ανεπτυγμένων χωρών. Άλλωστε η έννοια της γυναικείας επιχειρηματικότητας αποτελεί την ευαίσθητη πτυχή της ελληνικής οικονομίας καθώς μόλις τις τελευταίες δεκαετίες έχει επιτευχθεί μια ουσιαστική αναγνώριση και αναβάθμιση του ρόλου της γυναίκας.