Στρατηγικές ανάπτυξης εταιρειών συμβούλων επιχειρήσεων

Master Thesis
Συγγραφέας
Γεωργοπούλου, Βασιλική
Ημερομηνία
2011-12-02Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Συμβουλευτική ; Consulting firms -- Personnel management ; ConsultantsΠερίληψη
Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις είναι η δυσκολία των ανθρώπων να ενστερνιστούν την αλλαγή και να υλοποιήσουν τη γνώση τους. Συνεπώς, οι εταιρείες συμβούλων επιχειρήσεων είναι εταιρείες βασισμένες στη γνώση. Οι σύμβουλοι διαθέτουν εξειδικευμένες γνώσεις και εργάζονται για λογαριασμό του πελάτη, προκειμένου να δώσουν λύσεις σε προβλήματα που αντιμετωπίζει ο επιχειρηματίας. Προτείνουν αλλαγές, αλλά δεν αποφασίζουν. Η επιτυχία τους κρίνεται από πολλούς παράγοντες, γι' αυτό και οφείλουν να είναι αποτελεσματικοί, να αξιοποιούν νέες τεχνολογίες, να δημιουργού σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες τους και να προσφέρουν συνεχή ανάπτυξη στα στελέχη τους. Η ύπαρξη εταιρειών συμβούλων επιχειρήσεων ξεκινά σχεδόν ταυτόχρονα με την ύπαρξη των επιχειρήσεων. Θεώρησαν ότι, οι επιχειρήσεις θα ήταν πιο επιτυχημένες αν δέχονταν συμβουλές πιο αντικειμενικές που προέρχονταν από το εξωτερικό περιβάλλον τους. Οι κλάδοι στους οποίους δραστηριοποιούνται οι εταιρείες συμβούλων επιχειρήσεων ποικίλουν, ανάλογα με το αντικείμενό τους. Υπάρχουν για παράδειγμα εταιρείες συμβούλων επιχειρήσεων όπως, Πληροφοριακής Τεχνολογίας (Information Technology), Ορκωτοί Λογιστές (Accounting and Audit), Σύμβουλοι Επιχειρήσεων (Management Consulting), Εκπαίδευση Προσωπικού (Personnel and Training). Το παράδειγμα που θα μελετηθεί στη συγκεκριμένη εργασία, είναι η εταιρεία συμβούλων Business Power, που δραστηριοποιείται στη συμβουλευτική υποστήριξη ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Πιο συγκεκριμένα, θα αναλυθεί το Μικρο-Περιβάλλον και το Μακρο-Περιβάλλον της εταιρείας καθώς και οι δυνάμεις-αδυναμίες, ευκαιρίες και απειλές κάτω από τις οποίες καλείται η Business Power να παρέχει τις υπηρεσίες τις, χώρις βέβαια να αγνοείται η παρούσα οικονομική ύφεση. Τέλος, προτείνονται εναλλακτικές στρατηγικές κινήσεις, θεωρώντας ότι θα επηρεάσουν θετικά τη λειτουργία της επιχείρησης, διευρύνοντας τη φήμη της και αυξάνοντας το μερίδιό της στην αγορά.