Ελληνικά τουριστικά γραφεία : υπάρχουσα κατάσταση, οργάνωση και προοπτικές
Master Thesis
Συγγραφέας
Αλεξίου, Ευφροσύνη Β.
Ημερομηνία
2011-12-02Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Τουριστικά γραφεία -- Διοίκηση και οργάνωση ; Τουρισμός -- Μάρκετινγκ ; Τουριστικές επιχειρήσειςΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπεί στο να παρουσιάσει την οργάνωση και τη λειτουργία του κλάδου των ελληνικών τουριστικών γραφείων, όχι τόσο στη στατική του πραγματικότητα αλλά σε μια δυναμική προσέγγιση του ιδανικού τρόπου οργανωτικής δομής και λειτουργίας των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων, έτσι ώστε να μεγιστοποιείται η αξία του επαγγέλματος και των αποτελεσμάτων άσκησής του, τόσο σε όρους χρηματοοικονομικούς, επιτυγχάνοντας δηλαδή τη μέγιστη κερδοφορία με το χαμηλότερο δυνατό κόστος, όσο και σε όρους ποιότητας, επιτυγχάνοντας τη μέγιστη ικανοποίηση του πελάτη - καταναλωτή. Ειδικά η ικανοποίηση του καταναλωτή, η προστασία του και η κάλυψη των μοναδικών αναγκών του, πρέπει να είναι ο σκοπός κάθε τουριστικής επιχείρησης και κάθε στελέχους της, ταξιδιωτικού συμβούλου. Στην παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρείται η προσέγγιση του κλάδου στην ελληνική πραγματικότητα σε συνδυασμό με το παγκόσμιο τουριστικό γίγνεσθαι. Ο τουρισμός αποτελεί πλέον όχι μονάχα μια σημαντική οικονομική δραστηριότητα, αλλά και ένα φαινόμενο παγκόσμιας εμβέλειας που έρχεται να ικανοποιήσει τις ανάγκες για αναψυχή, για καλύτερη γνωριμία των λαών και των πολιτών του κόσμου, για τον πολιτισμό του σύγχρονου ανθρώπου. Ο τουρισμός έχει επίδραση στην οικονομική και κοινωνική ζωή δισεκατομμυρίων ανθρώπων, προσφέρει θέσεις εργασίας, συμβάλει στην πραγματοποίηση επενδύσεων για ανάπτυξη υποδομών αλλά και προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες για επαφή με την τοπική κοινωνία και με άλλους πολιτισμούς εμπλουτίζοντας τις γνώσεις των ταξιδιωτών, αλλά και ευαισθητοποιώντας τους για τις ιδιαιτερότητες και τον πολιτισμικό πλούτο των άλλων χωρών. Ο κλάδος των τουριστικών γραφείων, είναι αναπόσπαστο κομμάτι της τουριστικής αλυσίδας, αφού πρόκειται για τον παραγωγό και το δίκτυο διανομής του τουριστικού προϊόντος.