Ανάπτυξη & οικονομοτεχνική αξιολόγηση μεθόδων ανταγωνισμού του all inclusive : περίπτωση της Κω
Master Thesis
Συγγραφέας
Παπακωνσταντίνου, Μαρία
Ημερομηνία
2011-11-25Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Package tours ; Τουριστική ανάπτυξη ; Τουρισμός -- Κως (Δωδεκάνησα) ; Τουρισμός -- Στατιστική ανάλυσηΠερίληψη
Σήμερα θα λέγαμε ότι η Ελλάδα αποτελεί μια από τις πιο απομακρυσμένες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Ο τουρισμός χρήζει άμεσου σχεδιασμού στρατηγικού μάνατζμεντ, ώστε να μπορέσει η χώρα να ανταγωνιστεί άλλους προορισμούς αλλά και να μεγιστοποιήσει την ευημερία των κατοίκων της (Buhalis, 2001). Κάθε προορισμός προσφέρει ποικιλία προϊόντων και υπηρεσιών για να προσελκύσει επισκέπτες. Επίσης, κάθε τουρίστας έχει την δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε πάρα πολλούς προορισμούς ποιον θα επισκεφθεί. Διάφοροι παράγοντες όπως η ηλικία και το εισόδημα μπορούν να επηρεάσουν την επιλογή για έναν προορισμό. Οι προορισμοί πολλές φορές αποτελούν προϊόντα που ικανοποιούν πολλές διαφορετικές ανάγκες (multi-products). Για παράδειγμα ένας προορισμός μπορεί να προτιμάται από κάποιους κατά τους θερινούς μήνες για λόγους χαλάρωσης και ξεκούρασης, ενώ από κάποιους άλλους να επιλέγεται τον χειμώνα για χειμερινά σπορ και την «περιπέτεια» (Kozak, 2002). Οι περισσότεροι προορισμοί αποτελούν αμάγαλμα μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων που ασχολούνται με τον τουρισμό. Πιστεύεται ότι η ανταγωνιστικότητα και η ευημερία των προορισμών εξαρτάται από αυτές τις επιχειρήσεις και αντίστροφα (Buhalis, 2001). Η παρούσα εργασία ασχολείται με τα πακέτα διακοπών και συγκεκριμένα με ένα νέο μοντέλο all inclusive πακέτου. Ανεξάρτητα από το πακέτο που θα αγοράσουν οι τουρίστες για τις διακοπές τους οι κυριότεροι λόγοι κατανάλωσης τους είναι η χαλάρωση, η ξεκούραση, η διασκέδαση, η γνωριμία νέων περιοχών και πολιτισμών.