The strategic "double jeopardy" : στρατηγικές ανάπτυξης ώριμης αγοράς σε περιόδους ύφεσης: η περίπτωση ιδιωτικού σχολείου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Master Thesis
Συγγραφέας
Βιγλάκη, Μαρία Η.
Ημερομηνία
2011-11-03Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Οικονομικές κρίσεις ; Εκπαίδευση, Ιδιωτική ; ΣτρατηγικήΠερίληψη
Η ζήτηση για ιδιωτική τυπική εκπαίδευση στην Ελλάδα παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Το 2008/9 η γενική τυπική ιδιωτική παιδεία απορρόφησε 91.349 μαθητές σε όλες τις βαθμίδες, ποσοστό μόλις 6,65% του συνόλου. Το ποσοστό αυτό παραμένει σταθερό τα τελευταία έτη, ενώ η μικρή αύξηση που παρατηρείται το τελευταίο έτος αφορά τους μαθητές νηπιαγωγείου. Ο μαθητικός πληθυσμός των ιδιωτικών σχολείων στην Αττική παρουσίασε μείωση στο σύνολό του μεταξύ των τελευταίων σχολικών ετών 2001/2 και 2007/8. Οι παράγοντες οι οποίοι επιδρούν αρνητικά σήμερα στην εξέλιξη της Ιδιωτικής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη χώρα μας επικεντρώνονται στην υπογεννητικότητα, στο δυσμενές οικονομικό περιβάλλον και στην αύξηση των διδάκτρων, λόγω της απελευθέρωσης τους ανά επίπεδο εκπαίδευσης. Το εξεταζόμενο στην παρούσα διπλωματική εργασία ιδιωτικό σχολείο χαρακτηρίζεται από καλή φήμη και μακρά ιστορία στο χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα τελευταία έτη αντιμετωπίζει πρόβλημα μείωσης αριθμού μαθητών. Οι ευκαιρίες στην περιοχή που δραστηριοποιείται εντοπίζονται στο υψηλότερο μέσο οικογενειακό φορολογούμενο εισόδημα, από την ύπαρξη κυρίως σχολείων με πεπαλαιωμένες εγκαταστάσεις χωρίς χώρους δραστηριοτήτων (με λιγοστές εξαιρέσεις) και γενικότερα από την επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στο νηπιαγωγείο που δημιουργεί ευκαιρία για την αύξηση της ζήτησης στη συνέχεια για το δημοτικό.