Ανάπτυξη διαδικτυακού εκπαιδευτικού παιχνιδιού για τη διδασκαλία των μαθηματικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Master Thesis
Συγγραφέας
Παπαδημητρίου, Σπυρίδων Γ.
Ημερομηνία
2011-09-27Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εκπαίδευση -- Πληροφορική ; Διαδίκτυο (Internet) στην εκπαίδευση ; Παιχνίδια, Εκπαιδευτικά ; Μαθηματικά -- Διδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστή ; Εκπαιδευτική τεχνολογίαΠερίληψη
Η εργασία αυτή επικεντρώνεται στη σχεδίαση ενός προσαρμοστικού εκπαιδευτικού συστήματος διδασκαλίας, το οποίο συνδυάζει το αντικείμενο των μαθηματικών του δημοτικού σχολείου με το παιχνίδι. Ο μαθητής έχει σκοπό να αναζητά διάφορα αντικείμενα σε διάφορες τοποθεσίες και να δημιουργεί τις δικές του συλλογές αντικειμένων. Για να έχει πρόσβαση στις διάφορες τοποθεσίες, πρέπει να έχει στην κατοχή του τους αντίστοιχους χάρτες. Για να αποκτήσει τους χάρτες, πρέπει να μαζεύει χρήματα ή ανεβάζει το επίπεδό του. Όταν ανακαλύπτει την ύπαρξη ενός αντικειμένου σε κάποιο σημείο μιας τοποθεσίας, καλείται να λύσει ένα από τα πολλά εκπαιδευτικά παιχνίδια του συστήματος, τα οποία βασίζονται στις τέσσερις αριθμητικές πράξεις (πρόσθεση, αφαίρεση, πολλαπλασιασμός, διαίρεση). Το σύστημα εντάσσει κάθε χρήστη σε ένα συγκεκριμένο μοντέλο και προσαρμόζει κάθε παιχνίδι στο μοντέλο αυτό. Αν έχει αδυναμίες σε συγκεκριμένη αριθμητική πράξη, τότε αυξάνονται οι πιθανότητες να κληθεί να αντιμετωπίσει τη συγκεκριμένη πράξη. Επίσης, η εφαρμογή υποστηρίζει τη διάγνωση λαθών και προτείνει στο μαθητή να διαβάσει σύντομα βοηθητικά μαθήματα που θα τον βοηθήσουν να ελαχιστοποιήσει τα λάθη στα οποία έχει υποπέσει κατά διαστήματα. Σημειώνεται ότι η εφαρμογή είναι διαδικτυακή, συνεπώς υπάρχει η δυνατότητα να μην ξεκινάει ποτέ από την αρχή το παιχνίδι, ενώ τα στατιστικά του καταχωρούνται σε βάση δεδομένων.