Δυναμική τιμολόγηση προϊόντων λιανικού εμπορίου
Master Thesis
Συγγραφέας
Δρόσος, Ιωάννης Ν.
Ημερομηνία
2011-08-29Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Τιμολόγηση ; Λιανικό εμπόριο -- Μάρκετινγκ ; Προϊόντα ; Pricing policyΠερίληψη
Ο καθορισμός της τιμής πώλησης ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον των επιστημόνων τόσο από τον χώρο της οικονομικής επιστήμης όσο και από τον χώρο της στατιστικής και της πληροφορικής. Ο καθορισμός της βέλτιστης τιμολογιακής πολιτικής δίνει στην εκάστοτε επιχείρηση τη δυνατότητα να αποκτήσει και να διαδραματίσει ηγετικό ρόλο στην αγορά που δραστηριοποιείται. Η σημαντικότητα της τιμολογιακής πολιτικής καθώς και το ενδιαφέρον επιστημόνων από διαφορετικούς κλάδους, έχει οδηγήσει στην ανάπτυξη αρκετών θεωρητικών μοντέλων και μεθόδων καθώς και διαφόρων εφαρμογών (λογισμικό). Στη συγκεκριμένη εργασία θα συζητηθούν μερικές από τις σημαντικότερες εργασίες και εφαρμογές που έχουν αναπτυχθεί ώστε να μπορεί να επιλεχθεί κάθε φορά, και ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς, η βέλτιστη τιμολογιακή πολιτική. Προτού αναπτυχθούν τα σημαντικότερα θεωρητικά μοντέλα των πολιτικών τιμολόγησης, παρουσιάζονται τα είδη των αγορών που εξετάζονται. Τα κυριότερα είδη αγορών είναι η αγορά τύπου NRI (Non Replenishment of Inventory), MS (Myopic Strategic) καθώς και η αγορά τύπου RIM (Replenishment of Inventory).