Εξόρυξη γνώσης από δεδομένα και εφαρμογή της σε επιχειρησιακές διαδικασίες
Master Thesis
Συγγραφέας
Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2011-07-28Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εξόρυξη δεδομένων ; Relationship marketing ; Business -- Data processing ; Marketing -- Data processingΠερίληψη
Στον σύγχρονο κόσμο των επιχειρήσεων και των πληροφοριακών συστημάτων, ο πλέον πολύτιμος πόρος για κάθε επιχείρηση, πέρα από το ανθρώπινο δυναμικό, είναι τα δεδομένα και η γνώση που μπορεί να εξαχθεί από αυτά. Μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού κάθε επιχείρησης διατίθεται πλέον στη κατεύθυνση της συλλογής δεδομένων με στόχο το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που τους προσφέρει η αξιοποίηση της γνώσης που αυτά περιέχουν. Η εποχή κατά την οποία κάθε επιχείρηση διέθετε «χρόνο – χρήμα – ανθρώπους» στην βελτιστοποίηση των εσωτερικών της διαδικασιών έχει παρέλθει. Πλέον, έχοντας εξασφαλιστεί ένα πολύ υψηλό επίπεδο αυτοματισμού σε όλες τις “back-office” διαδικασίες, η προσοχή έχει στραφεί σε όλες τις πελατοκεντρικές δραστηριότητες, καθιστώντας τον «πελάτη» μιας επιχείρησης ως το κέντρο όλων των διαδικασιών. Τα τελευταία χρόνια, οι επιχειρήσεις προσπαθούν να μάθουν τα πάντα για τους πελάτες τους. Ενδιαφέρονται για τα δημογραφικά δεδομένα τους, τις προτιμήσεις και τις συνήθειες τους στοχεύοντας σε εξατομικευμένες σχέσεις μαζί τους. Ενδεικτικό παράδειγμα της τάσης αυτής αποτελεί η άνθηση επιχειρήσεων τα τελευταία χρόνια που ειδικεύεται στην συλλογή και στην πώληση τέτοιων δεδομένων. Εύκολα επομένως εξάγεται το συμπέρασμα ότι δύο σημαντικοί στόχοι για κάθε σύγχρονη επιχείρηση είναι η συλλογή δεδομένων και η εκμετάλλευσή τους. Ο πρώτος από τους δύο επιτυγχάνεται σχετικά εύκολα μέσω εμπορικών εφαρμογών που έχουν αναπτυχθεί ειδικά για το σκοπό αυτό. Ο δεύτερος αποτελεί αντικείμενο μελέτης για την επιστημονική περιοχή της εξόρυξης γνώσης από δεδομένα. Σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι να συνδυάσει μια σύγχρονη «πελατοκεντρική» εφαρμογή με τις τεχνικές εξόρυξης γνώσης από δεδομένα στα πλαίσια της υλοποίησης μιας επιχειρησιακής διαδικασίας.