Δημιουργία εκπαιδευτικού περιβάλλοντος στο "Second Life"
Master Thesis
Συγγραφέας
Παπαδερός, Ανδρέας
Ημερομηνία
2011-06-16Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εικονική πραγματικότητα ; Εκπαίδευση -- Πληροφορική ; Εκπαιδευτική τεχνολογίαΠερίληψη
Οι εφαρμογές που σχετίζονται με τους Εικονικούς Κόσμους αναπτύσσονται για περισσότερο από μία 20ετια. Η ευρεία αποδοχή των διαδικτυακών παιχνιδιών και των υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης οδήγησε στην περαιτέρω ανάπτυξη μία μεγάλης ποικιλίας λύσεων για τους Εικονικούς Κόσμους, καλύπτοντας διαφορετικές θεματικές περιοχές, εύρος χρηστών, περιβάλλοντα λειτουργίας και οικονομικά μοντέλα διατήρησης. Με την ανάπτυξη και την “ωρίμανση” τους οι Εικονικοί Κόσμοι εξελίσσονται σε αξιόλογα και με πολλές προοπτικές εκπαιδευτικά εργαλεία. Στη περίπτωση του Second Life, το περιβάλλον υποστηρίζει τη “μη κατευθυνόμενη μάθηση” και το σχηματισμό κοινοτήτων, καθώς και πολλά άλλα χαρακτηριστικά που επιτρέπουν την ορθή εφαρμογή του κονστρουκτιβιστικού μοντέλου μάθησης. Η προηγμένη τεχνολογική υποδομή και φιλοσοφία, το άρτια δομημένο οικονομικό σύστημα και το μεγάλο μέγεθος του κατασκευασμένου από χρήστες περιεχομένου, καθιστούν το Second Life ως μία από τις ηγετικές πλατφόρμες Εικονικών Κόσμων. Ο πρότυπος λειτουργικός χώρος CoSy-Llab_SL που κατασκευάστηκε εντός του Second Life, έχει σαν στόχο να αποτελέσει μία συνεργατική λύση για τα μέλη της ομάδας του ομώνυμου εργαστηρίου, αλλά και να βοηθήσει στην εισαγωγή νέων χρηστών στο περιβάλλον των Εικονικών Κόσμων. Η αξιολόγηση της ευχρηστίας και των λύσεων που παρέχει η εφαρμογή πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια σχεδιασμού και κατασκευής και οδήγησε στη ευρύτερη και ορθότερη αντίληψη των αναγκών και απαιτήσεων που συναντούνται σε έναν Εικονικό Κόσμο.