Προστασία προσωπικών δεδομένων καταναλωτών στα πλαίσια της άμεσης διαφήμισης
Master Thesis
Συγγραφέας
Ζερβού, Αννέτα Θ.
Ημερομηνία
2005-12-01Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Καταναλωτές ; Προστασία ; Δίκαιο και νομοθεσία ; Αστικό δίκαιο ; Προσωπικά δεδομένα ; ΠροστασίαΠερίληψη
Στην εποχή που διανύουμε η εξέλιξη των νέων τεχνολογιών, οι νέες μορφές διαφήμισης και ιδιαίτερα η παρουσία και ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, έχουν ως επακόλουθο την αυξημένη συγκέντρωση και συσχέτιση πληροφοριών για όλες τις πτυχές της ιδιωτικής και δημόσιας ζωής των ατόμων. Ειδικότερα η εφαρμογή πρακτικών άμεσου μάρκετινγκ από σημαντικά μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων, έχει κάνει επιτακτική την ανάγκη συγκέντρωσης και επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων των καταναλωτών από τις επιχειρήσεις, προκειμένου να αυξηθεί η αποτελεσματικότητα των μεθόδων αυτών από τις επιχειρηματικές μονάδες, εγκυμονεί κινδύνους για τα υποκείμενα των δεδομένων, κυριότερος των οποίων είναι η προσβολή της ιδιωτικής τους ζωής. Για το λόγο αυτό απαιτείται η προστασία της ιδιωτικής ζωής του ατόμου και δικαιώματος του πληροφοριακού αυτοκαθαρισμού. Στόχος της παρούσας μελέτης είναι να αποδείξει την αναγκαιότητα για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των πολιτών στα πλαίσια των συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί απ’ την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών. Η μελέτη αποτελείται από δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος γίνεται μια γενική αναφορά στην προστασία των προσωπικών δεδομένων και στη νομοθεσία που τη διέπει, ενώ το δεύτερο μέρος είναι αφιερωμένο στην προστασία δεδομένων στο διαδίκτυο.