Σχεδίαση & υλοποίηση πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης
Master Thesis
Συγγραφέας
Παπακίτσος, Αριστείδης - Γεώργιος
Ημερομηνία
2011-03-10Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Τηλεκπαίδευση ; Εκπαίδευση από απόσταση ; Ανοικτή εκπαίδευση ; Εκπαίδευση από απόσταση -- Διδασκαλία με τη βοήθεια υπολογιστή ; Διαδίκτυο (Internet) στην εκπαίδευσηΠερίληψη
Η διαδικασία της εκπαίδευσης ανέκαθεν ήταν ένα μείζον πολιτικό και κοινωνικό θέμα έρευνας και μελέτης. Η πολιτεία θεσμοθετεί τους σκοπούς της εκπαίδευσης, ορίζει τις βαθμίδες, αποφασίζει τη διάρκεια, τα προγράμματα και τα μέσα. Οι ραγδαίες εξελίξεις στον τεχνολογικό, οικονομικό, κοινωνικό και πολιτιστικό τομέα που σηματοδοτούν τη σύγχρονη εποχή, επικαιροποιούν την απαίτηση για διαρκή αναβάθμιση των γνώσεων και δεξιοτήτων όχι μόνο των σχολικών - φοιτητικών κοινοτήτων, αλλά και των πολιτών προκειμένου κι αυτοί να ανταποκριθούν στις ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις της προσωπικής κι εργασιακής τους ζωής. Έτσι, μετά τα τεράστια άλματα που έχουν σημειωθεί κυρίως στην τεχνολογία, μας δίνεται η δυνατότητα να επεκτείνουμε τα όρια της εκπαίδευσης χρησιμοποιώντας τα νέα εργαλεία που έχουμε στα χέρια μας. Η παρούσα μελέτη βασίζεται στην ασύγχρονη τηλεκπαίδευση. Η ασύγχρονη τηλεκπαίδευση δεν απαιτεί την ταυτόχρονη παρουσία των μαθητών και των εισηγητών. Οι μαθητές δεν είναι αναγκαίο να συνυπάρχουν στον ίδιο χώρο ή την ίδια χρονική στιγμή με τους εισηγητές. Αντίθετα, μπορούν να επιλέγουν μόνοι τους το προσωπικό τους εκπαιδευτικό χρονικό πλαίσιο και να συγκεντρώνουν το εκπαιδευτικό υλικό σύμφωνα μ’ αυτό. Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η διερεύνηση των υπαρχόντων προτάσεων, θεωρητικών πλαισίων και τεχνολογιών και η ανάπτυξη μίας εφαρμογής για την παροχή των απαραίτητων υποδομών για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση. Η εφαρμογή προσφέρει νέες δυνατότητες αλληλεπίδρασης και συνεχούς επικοινωνίας εκπαιδευτή - εκπαιδευόμενου. Υποστηρίζει την ηλεκτρονική οργάνωση, αποθήκευση και παρουσίαση του εκπαιδευτικού υλικού, ξεπερνώντας τους περιοριστικούς παράγοντες του χώρου και του χρόνου της κλασικής διδασκαλίας, δημιουργώντας έτσι τις προϋποθέσεις ενός δυναμικού περιβάλλοντος εκπαίδευσης. Βασικές επιδιώξεις της μελέτης είναι η εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία, η εποικοδομητική χρήση της δικτυακής υποδομής και η αξιοποίηση του πλούσιου εκπαιδευτικού υλικού που υπάρχει σ’ αυτή, η αναβάθμιση των σπουδών, καθώς κι η παροχή υποδομών εκπαίδευσης και κατάρτισης.