Εφαρμογή των αρχών της ολικής ποιότητας στη διοίκηση έργων πληροφορικής στην Ελλάδα
Master Thesis
Συγγραφέας
Μυτακίδης, Τριαντάφυλλος Γ.
Ημερομηνία
2011-02-11Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Διαχείριση έργου ; Πληροφορική ; Πληροφοριακά συστήματα -- Διοίκηση και οργάνωση ; Διοίκηση ολικής ποιότητας ; Διοίκηση έργουΠερίληψη
Παρά την πρόοδο που έχει πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια στον χώρο των ελληνικών έργων πληροφορικής με την ανάληψη μεγάλων έργων στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, οι αποτυχίες παραμένουν σε υψηλά επίπεδα. Είναι απαραίτητη λοιπόν η χρήση τρόπων καθορισμού και ελέγχου της ποιότητας του έργου σε όλη τη διάρκειά του. Κάποιες εταιρείες έχουν προχωρήσει στην πιστοποίησή τους με πρότυπα διαδικασιών, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό. Θα πρέπει ολόκληρος ο οργανισμός να στρατευθεί προκειμένου να φροντίσει όχι μόνο για την επιτυχημένη ολοκλήρωση του εκάστοτε έργου, αλλά και την εκμετάλλευση των γνώσεων που προκύπτουν. Η εφαρμογή των αρχών της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας διερευνάται στα πλαίσια ενός ελληνικού έργου πληροφορικής που σκοπεύει στην ενοποίηση των λειτουργιών ενός αντιπροσώπου αυτοκινήτων και των εξουσιοδοτημένων εμπόρων που συνεργάζεται. Η μεθοδολογία που περιγράφεται επικεντρώνεται στις αρχές και τα εργαλεία της φιλοσοφίας, αλλά και των σημαντικότερων συμβατών προτύπων και μεθοδολογιών. Επειδή η διοίκηση παίζει πρωτεύοντα ρόλο, κρίνεται απαραίτητη η ανάλυση των κυριότερων αρμοδιοτήτων της. Στη συνέχεια το έργο αναλύεται βήμα προς βήμα, έχοντας ως επίκεντρο την ικανοποίηση του πελάτη και τις διαδικασίες, διασφαλίζοντας την ποιότητα μέσα από διεξοδικό σχεδιασμό, συνεχείς ελέγχους και ανασκοπήσεις. Τα αποτελέσματα που προκύπτουν θα τροφοδοτήσουν τον οργανισμό με συμπεράσματα για περεταίρω βελτίωσή του και καλύτερη διοίκηση των επερχόμενων έργων. Η μεθοδολογία στοχεύει σε σημαντικές βελτιώσεις ως προς τη σκοπιά, την ποιότητα, το χρόνο, το κόστος του έργου αλλά και τις προσδοκίες από αυτό.