Κλαδική μελέτη για τον κλάδο των εμφιαλωμένων νερών
Master Thesis
Συγγραφέας
Γαβριήλ, Αφροδίτη Ν.
Ημερομηνία
2011-02-08Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Νερό -- Διοίκηση και οργάνωση ; Πόσιμο νερό -- Εμφιάλωση και εμπόριο ; Στρατηγικός σχεδιασμός ; Επιχειρηματικός προγραμματισμόςΠερίληψη
Η παρούσα εργασία εξετάζει τον κλάδο των εμφιαλωμένων νερών στην Ελλάδα. Αρχικά αναφέρεται στη στρατηγική των επιχειρήσεων και αναλύεται διεξοδικά η έννοια της στρατηγικής, η σημασία του στρατηγικού μάνατζμεντ, ποιο είναι το βασικό μοντέλο του στρατηγικού μάνατζμεντ και πως χρησιμοποιείται ευρέως από τις επιχειρήσεις. Περιγράφονται τα γενικά χαρακτηριστικά του κλάδου, οι παράγοντες που επηρεάζουν την ζήτηση και προσφορά του, τα δίκτυα διανομής και οι συνολικές πωλήσεις του κλάδου. Επίσης αναλύονται η αγορά των εμφιαλωμένων νερών, η εγχώρια παραγωγή, η εγχώρια κατανάλωση και το εξωτερικό εμπόριο της χώρας μας. Στη συνέχεια παρουσιάζεται μία αναλυτική περιγραφή του γενικευμένου (μάκρο περιβάλλοντος) που περιλαμβάνει το πολιτικο – νομικό περιβάλλον που ισχύει για τις επιχειρήσεις του κλάδου, το οικονομικό περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιούνται οι επιχειρήσεις, το κοινωνικο – πολιτιστικό περιβάλλον και το τεχνολογικό περιβάλλον που αναφέρεται στην τεχνολογική ανάπτυξη της χώρας μας. Γίνεται αναφορά στο άμεσο ή μίκρο περιβάλλον του κλάδου σύμφωνα με το υπόδειγμα του Porter. Αναλύεται η έννοια των στρατηγικών ομάδων. Αναφέρονται οι τρόποι αναγνώρισης από τη μία ομάδα στην άλλη και χαρτογραφούνται οι υπάρχουσες ομάδες του κλάδου στη χώρα μας. Τέλος επιχειρείται μία αναφορά στη διεθνή αγορά του εμφιαλωμένου νερού.